اجرا بیش از ۹۰ درصد مبادلات کالا توسط ناوگان حمل ونقل دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

‎به گزارش راد، بهروز آقایی گفت: سالیانه بیش از ۹۰ درصد مبادلات کالا توسط ناوگان حمل و نقل دریایی در جهان صورت می پذیرد.

به گفته مدیرکل بندر ویژه اقتصادی امام خمینی، تأثیر پذیری این صنعت در ایجاد جریان های اقتصادی، روابط دیپلماتیک و سیاسی، پیوندهای منطقه ای به واسطه اهمیت دسترسی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه  از اهمیت زیادی برخوردار است.

اوگفت: دسترسی به بازارهای تولید و مصرف در راستای تحقق رشد اقتصادی خود باعث شده فرودگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آقایی می گوید: سرمایه گذاری ها در عرصه های بندری و دریایی با دو هدف اصلی صورت می گیرد، نخست این که این عرصه سرشار از فرصت های بزرگ توسعه مندی و تاثیرگذار در سایر حوزه های زیردستی و مکمل نظیر حمل و نقل ، صنعت، نفت ، گاز ، پتروشیمی و … است.

مدیرکل بنادر و دریا نوردی خوزستان  گفت: سرمایه گذاری  در عرصه های بندری درآمد قابل توجهی در حوزه دریایی توام با اشتغال و کارآفرینی پایدار برای کشورها به ارمغان می آورد که در هیچ حوزه ای به اندازه آن قابل اتکا نیست.۲

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توجه به ظرفیت های داخلی در حوزه ارتقای توان رزمی نیروی دریایی

د آذر 7 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (دوشنبه ۷ آذر ماه) در دیدار با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در نیروی دریایی ارتش، گفت: با تدبیر فرمانده کل قوا از […]

همچنین بخوانید:

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرین‌پرس است.