بازرسی بیش از 2هزار شناور ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان / مجوز دریاروی منوط به برطرف کردن نواقص و بازرسی مجدد است

زمان مطالعه: 2 دقیقه



معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 2هزار و 186 فروند شناور ایرانی و خارجی طی 9 ماهه سال جاری توسط کارشناسان اداره کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی‌زاده با اشاره به بازرسی از 2هزار و 186 شناورها در بنادر این استان طی 9 ماهه امسال اظهار کرد: از مجموع بازرسی‌ها 77 درصد معادل یک‌هزار 680 مورد از شناورهای تحت پرچم ایران و 23 درصد معادل 506 مورد از شناورهای با پرچم کشورهای خارجی بوده است.  

وی ادامه داد: از مجموع شناورهای بازرسی شده ایرانی، 125 فروند شناور کنوانسیونی و یک‌هزار و 555 فروند غیر‌کنوانسیونی بودند، افزون بر این از مجموع 506 شناور بازرسی شده خارجی، 371 فروند شناور کنوانسیونی و 135 فروند نیز غیرکنوانسیونی بوده است.  

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ 988 مورد معادل60 درصد بازرسی‌های انجام شده از شناورهای ایرانی و تعداد 176 مورد معادل 35 درصد بازرسی‌های انجام شده از شناورهای خارجی منجر به توقیف کشتی شده است.

 مکی‌زاده عمده نواقص ثبت شده را در شناورهای کنوانسیونی مربوط به گواهینامه‌ها، الزامات کنوانسیون کار دریایی، ماشین‌آلات، سیستم تهویه، کتاب‌ها و نشریات دریایی و سند شناسایی خدمه عنوان کرد.  

 وی به نواقص شناورهای غیرکنوانسیونی نیز اشاره‎ای داشت و گفت: گواهی بیمه‌نامه‌، گواهینامه شایستگی خدمه، کپسول اطفا حریق جلیقه و حلقه نجات عمده نواقص بوده که مطابق قوانین و رویه‌های ملی و بین‌المللی، مدیریت و خدمه شناور تا بازرسی مجدد ملزم به رفع نقایص موجود شده‌اند.

مکی‌زاده خاطر نشان کرد: مجوز دریاروی شناورهای مذکور منوط به برطرف کردن نواقص و انجام بازرسی مجدد خواهد بود.

شایان ذکر است؛ بطور میانگین سالانه تعدادسه هزارو 500 کشتی متردد در گستره آبی استان هرمزگان توسط 20  نفر از کارشناسان مبرز در( port/flag) state control Department  مرکز کنترل و بازرسی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کوسه شبح، زیردریایی روباتیک که برای جنگ ساخته شده

ش دی 17 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه روز دوازدهم دسامبر استرالیا نام جدیدترین زیردریایی روباتیک خود را اعلام کرد: کوسه شبح یک ربات رادار گریز است که برای جنگ‌ های آتی در دریا ساخته شده است. به گزارش مرین‌پرس از پاپ ‌ساینس،”کوسه شبح” توسط شرکت Anduril و گروه علوم و فناوری نیروی دریایی […]

همچنین بخوانید: