پروژه تعمیرات اساسی انبارهای بندر بوشهر بزودی آغاز خواهد شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پروژه های متعددی با سرعت قابل قبول در این بندر در حال اجرا است و در این زمینه بزودی نیز پروژه تعمیرات اساسی انبارهای سرپوشیده کلید می خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ محمد شکیبی نسب در بازدید شماری از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بندر بوشهر اظهار داشت: ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر سالانه هفت میلیون تن و 320 هزار تی.ایی.یو کانتینر است که چنین ظرفیتی شرایط لازم را برای فعالیت تجار و بازرگانان در بندر بوشهر فراهم کرده است.

وی بیان کرد: همچنین نزدیک به 31 هزارمترمربع انبار سرپوشیده در بندر بوشهر وجود دارد که از ماه آینده تعمیرات اساسی آنها عملیاتی می‌شود.

شکیبی نسب ادامه داد: طرح توسعه مجتمع بندری نگین ، بزرگترین طرح توسعه بندر بوشهر است و پیش بینی شده که در این زمینه پروژه‎های ارزشمندی همچون جاده دسترسی و تاسیسات زیربنایی با روندی مطلوب در دست احداث است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در این مجتمع همچنین 300 متراسکله با قابلیت پذیرش کشتی‎های 50 هزار تنی احداث شده است که تحقق این مهم در گرو افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر است.

شکیبی نسب عنوان کرد: در پسکرانه مجتمع بندری نگین نیز احداث پایانه کانتینری تدارک دیده شده که در صورت نیاز به ظرفیت جدید احداث این پروژه آغاز می‎شود.

وی گفت: مساحت مجتمع بندری نگین 510 هکتار است که تمام طرح های آتی توسعه بندر بوشهر در این محدوده اجرا خواهد شد.

به گفته شکیبی نسب؛ از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بندر بوشهر در عملکرد کانتینری شاهد رشد 51 درصدی بوده است.

وی بیان کرد: همچنین با اقدام‎‌های بسیار خوبی که از سوی مراجع قضایی صورت گرفت عمده خودروهای توقیفی در بوشهر از سالیان اخیر از این بندر خارج شدند.

شکیبی نسب گفت: بوشهر همچنین تنها بندر کشور از حیث برخورداری از سردخانه 5 هزار تنی مستقر در محدوده بندر است که این مهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: این استان به لحاظ تعدد بنادر تجاری در کل استان های جنوبی تنها استان برخوردار از 11 بندر تجاری است و بیشترین بنادر کوچک کشور نیز در این استان واقع است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه‌اندازی خط مسافری بندر آبادان-سیبه عراق در مراحل نهایی است

پ دی 22 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است. ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند […]

همچنین بخوانید: