رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجتبی نظری با بیان اینکه رکورد تخلیه و بارگیری مجتمع بندری انزلی پس از ۶ سال شکسته شد، افزود: در سال گذشته حدود ۲ میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری صورت گرفت که رشدی ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در سال گذشته ۷۱۹ کشتی وارد مجتمع بندری انزلی شده است، خاطرنشان کرد: نسبت به سال ۱۴۰۱، رشدی بیش از ۳۵ درصد را تجربه کردیم.

نظری با اشاره به میزان واردات کالا در بندرانزلی، گفت: سال گذشته واردات کالاهای نفتی و غیرنفتی از این مجتمع بندری یک میلیون و ۶۰۸ هزار تن بود که رشد ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داد.

وی در مورد فعالیت های شاخص معاونت امور بندری در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: ارتقای توان تجهیزات غیر استراتژیک جهت عملیات باربری غلات از روش  برون سپاری به شرکت  ثالث از طریق پورت اپراتور بندر، جذب نیروی انسانی عملیاتی شرکت پورت اپراتور با توجه به کمبود نیروی انسانی در قسمت عملیات بندری، انعقاد قرارداد در زمینه احداث مخازن روغن خام خوراکی به ظرفیت ۴۰ هزار تن، انعقاد تفاهمنامه احداث مجتمع ساخت و تعمیرات کشتی و همچنین انعقاد تفاهم نامه احداث سیلوی غلات ۴۰ هزارتنی از اهم این موارد بود.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عملیات وعده صادق نشان داد مسلمانان در کنار هم هستند

چ فروردین 29 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، «امیر دریادار شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران درباره تغییر موازنه قوا در منطقه، اظهار کرد: خیلی وقت است که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است. امروز با عملیات […]

همچنین بخوانید: