کلوپ‌های P&I کیش و قشم به دانش روز مجهز هستند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کلوپ‌های P&I کیش و قشم به دانش روز مجهز هستند
به گزارش مرین‌پرس؛ “علی اسمعیلی‌پور”، در برنامه زنده اینستاگرامی بیمه مرکزی، بیمه‌های دریایی را جزء قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین بیمه‌نامه‌ها خواند و افزود: کلوپ‌های P&I یا انجمن‌های حمایت وغرامت به صورت تعاونی غیرانتفاعی در دنیا فعالیت می‌کنند و سهم هریک از اعضا در تعهدات و خسارت‌ها کاملاً برابر است.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، درخصوص چرایی شکل گرفتن کلوپ‌ها اظهارداشت: بیمه‌های تجاری، بیمه بدنه کشتی‌ها و مسئولیت شناور‌ها را پوشش دادند، اما پوشش سه چهارم باقی مانده برای مالکان کشتی‎‌ها سخت بود و به همین دلیل یک کلوپ براساس تعهدات این کشتی‌ها در دنیا شکل گرفت.

اسمعیلی‌پور، افزود: امروزه کلوپ‌های P&I یک شبکه بسیار وسیعی از نمایندگان را در دنیا دارند و در تمام بنادر دنیا به شناور‌ها سرویس می‌دهند.

 وی ادامه داد: دو کلوپ معتبر در دنیا چیزی حدود ۷۰ درصد از شناور‌های دنیا را تحت پوشش خود دارند و تمام شناور‌های دنیا به نوعی عضو این دو کلوپ هستند و شرط حرکت درآب‌راه‌ها و پهلوگیری در بنادر، داشتن بیمه نامه‌های p&I است.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، بیان کرد: موقعیت استراتژیکی بنادر ایران از لحاظ دسترسی به بنادر دنیا و آبراهه‌ها موجب شده تا صادرات نفت و مشتقات آن و واردات کالا‌ها در ایران توسط دریا‌ها انجام شود به همین دلیل و با توجه به شرایط پیش آمده کلوپ‌های کیش و قشم در سال ۹۰ ایجاد شدند و در حال حاضر با سابقه‌ای ۱۰ ساله دانش خوبی دارند.

اسمعیلی‌پور، اذعان داشت که، بیمه نامه‌های مسئولیت دامنه خیلی گسترده‌ای دارند و در پوشش‌های p&I از کوچکترین اتفاقی که ممکن است بیفتد مانند فقدان بار، آسیب به تأسیسات بنادر و حتی آسیب‌های زیست محیطی که ممکن است در آلودگی آب‌ها صورت بگیرد را پوشش می‌دهند.

وی، ارقام پوشش داده شده توسط کلوپ‌های P&I را سنگین و بالا خواند و گفت: در ایران با توجه به تأسیس این کلوپ‌ها، بیمه مرکزی به عنوان پشتوانه و بیمه‌گر اتکایی با این شرکت‌ها همکاری می‌کند.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، اذعان داشت که کلوپ‌های P&I کیش و قشم به دلیل ارتباط با بنادر دنیا به دانش روز تجهیز هستند.

اسمعیلی‌پور، تاکید کرد: تا قبل از سال ۹۰ بیمه‌های P&I ایران توسط کلوپ‌های بین‌المللی پوشش داده می‌شدند، اما پس از سال ۹۰ که کلوپ‌های P&I کیش و قشم تأسیس شدند خیلی از بنادر دنیا این دو کلوپ را نمی‌شناختند و پهلوگیری، بارگیری و ورود آن‌ها به اسکله‌ها در اوایل خیلی مشکل بود.

به گفته وی، بیمه مرکزی به تمام بنادری که کشتی‌های ایران می‌رفتند اعلام کرد که این کشتی‌ها گارانتی دولتی را دارند و در حال حاضر کاملاً این دو کلوپ نیرو‌های متخصصی دارند و در حال فعالیت بین‌المللی هستند.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید رییس جمهور از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی

پ دی 23 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه رییس جمهور کشورمان در چهاردهمین سفر استانی خود با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از بخش‌های مختلف این بندر بازدید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در چهاردهمین دور از سفرهای استانی […]
ابراهیم رییسی،رییس جمهور ،چهاردهمین سفر استانی،بندر شهید رجایی،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: