کشتی تجاری فرانسوی که به بادبان صرفه جویی مصرف سوخت مجهز شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه
کشتی تجاری فرانسوی که به بادبان صرفه جویی مصرف سوخت مجهز شد

کشتی تجاری فرانسوی که به بادبان صرفه جویی مصرف سوخت مجهز شد

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ و به نقل از مانا، سایت موسسه DNV گفته است: طراحی این بادبان از اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی توسط سرمایه گذاران سوئیسی با مشارکت گروه میشلین فرانسه آغاز شد؛ اخیراً گروه میشلین موفق شده تائیدیه نهایی AiP را از مؤسسه رده‌بندی DNV دریافت نماید و اولین کشتی را به صورت آزمایشی به این بادبان مجهز کند.

در ادامه این گزارش آمده است این بادبان به طول ۱۵۰ متر در یک مساحت ۱۰۰ متر مربعی به صورت زوج بر روی کشتی نصب می‌شود که ۲۰ درصد از صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را علاوه بر صرفه جویی در سوخت کشتی سبب می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است آزمایشات فنی نشان می‌دهد که این بادبان در مقابل باد‌های مخالف از خود مقاومت نشان داده و در مواقعی که کشتی به پل‌ها نزدیک می‌شود حالت ارتجاعی پیدا کرده و جمع می‌شود و پس از عبور کشتی از موانع به حالت اولیه برمی‌گردد.

«Gildas Quemeneur» مدیر گروه میشیلن در این زمینه گفت: این طرح یک راه‌حل نو‌آورانه برای کمک به کربن زدایی در حمل‌و‌نقل دریایی است و با آزمایش اولیه بر روی یک کشتی باری با ظرفیت ۸۶۰۰ DWT نصب شد که از این پس طراحی این این باد‌بان را در همه کشتی‌ها به بوته آزمایش خواهیم گذاشت.

در پایان این گزارش آمده است «هاسو هافمایستر» کارشناس ارشد DNV با اشاره به اینکه این سیستم مورد تایید DNV قرار دارد، یاد‌آور شد: این مؤسسه به دنبال فنّاوری‌هایی است که عملکرد کشتی را در مصرف سوخت کاهش و پایداری آن را افزایش دهد، به همین جهت از چنین طرح‌هایی استقبال می‌کنیم و بسیار خرسندیم که AIP را به میشلین اعطا کردیم و مشتاق همکاری با دارندگان کشتی هستیم.

 

درباره اخبار بین المللی دریایی بیشتر بخوانید:

 

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم توجه به اقتصاد دریاپایه برای تامین امنیت غذایی

پ بهمن 27 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقهبوشهر – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: بخش مهمی از اقتصاد کرانه مربوط به حوزه شیلات است که ضروری است برای تقویت اقتصاد دریاپایه و تامین امنیت غذایی گام‌های اساسی در ساحل و فراساحل برداشته شود. منبع

همچنین بخوانید: