مرمت معابر و تکمیل کف‌سازی بافت تاریخی بندر کنگ

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرمت معابر و تکمیل کف‌سازی بافت تاریخی بندر کنگ

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بافت تاریخی کنگ مانند دیگر شهرهای طبیعی ـ تاریخی ایران دارای ساختار پیوسته، منسجم و هماهنگ است؛ این ساختار با نظمی زنده و پویا شکل‌گرفته، نظمی که در طول زمان ایجاد شده و به‌هیچ‌وجه اتفاقی نبوده است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه مرمت بافت تاریخی یکی از اولویت‌های اداره میراث فرهنگی است، اظهار کرد: عملیات مرمت معابر و تکمیل کف سازی با همکاری شهرداری کنگ انجام شده است.

محسنی ادامه داد: در راستای تعامل شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی استان، مرمت پایگاه بافت تاریخی کنگ نیز انجام می‌شود.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان افزود: شهرداری بندر کنگ از مرمت بادگیرهای منازل شخصی حمایت کرده و در آینده‌ای نزدیک این بادگیرها مرمت می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح اجرایی باغ تاریخی کنگ در راستای طرح ویژه کنگ در دستور کار قرار دارد، گفت: آموزش پیشرفته ساکنین در بافت تاریخی کنگ در راستای حفظ و صیانت از ارزش‌های تاریخی فرهنگی بافت به عنوان میراث مهم خلیج فارس و ارائه خدمات گردشگری نیز انجام می‌شود.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شرکت‌های برتر کانتینری در ۴ ماه اول ۲۰۲۴

ش اردیبهشت 15 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آخرین گزارش منتشره از سوی آلفا لاینر؛ در پایان آوریل ۲۰۲۴ میلادی شرکت MSC توسط ۸۱۳ کشتی ملکی و اجاره‌ای توانست ۵.۸۲۴.۹۸۴ TEU  کانتینر جابه‌جا کند، این خط کشتیرانی ۱۰۵ کشتی بزرگ و کوچک در دست سفارش […]
شرکت‌های برتر کانتینری در ۴ ماه اول ۲۰۲۴

همچنین بخوانید: