تخلیه نگله 254 تنی در بندر شهید رجایی با بهره‌گیری از کرین بارج

زمان مطالعه: 1 دقیقه



برای نخستین بار با بهره‌گیری از یک دستگاه کرین بارج، یک نگله فوق سنگین254 تنی در بندر شهید رجایی تخلیه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این خبر گفت: عملیات تخصصی تخلیه یک نگله وارداتی فوق سنگین به تناژ254 در حوضچه فاز سوم بندر شهید رجایی با استفاده از یک دستگاه کرین بارج با موفقیت انجام شد. 

 منصور خرمشکوه با بیان اینکه نگله مذکور دارای  23 متر طول، پنج متر عرض و 3.90 متر ارتفاع، یک مبدل گرمایشی و متعلق به شرکت پتروشیمی شیراز است، گفت: این محموله بعد از انجام فرآیندهای اسنادی برای استفاده به شیراز منتقل خواهد شد.  

به گفته خرمشکوه؛ تا پیش از استقرار و بهره‌برداری از این کرین بارج ،جهت تخلیه نگله‌های سنگین وزن ورودی به بندر از جرثقیل‌های موجود در دیگر بنادر استفاده می‌شد که این امر صرف زمان زیاد و هزینه‌های سنگینی را در پی داشت. 

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر نشان کرد: با استقرار این کرین بارج ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، عملیات تخلیه نگله‌های حجیم شتاب بیشتری خواهد گرفت. 

گفتنی است؛ از این کرین بارج در عرصه صنایع فراساحلی از جمله جکت‌های نفتی و طرح‌های سالویچ (خارج سازی مغروقه‌ها) نیز استفاده می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رؤیت ۱۰ جنگنده و ۴ کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان

ی بهمن 2 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایوان نیوز، وزارت دفاع جزیره تایوان امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت های نظامی چین در اطراف این جزیره کماکان ادامه دارد. به گزارش این خبرگزاری، وزارت دفاع جزیره تایوان از رؤیت ۴ کشتی جنگی و […]

همچنین بخوانید: