تشریح عملکرد 10 ماهه بنادر استان بوشهر/ تخلیه و بارگیری بیش از 49 میلیون تن کالا در بنادر استان

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام‌کرد: در 10 ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان به 49 میلیون و 691 هزار تن رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 17 درصدی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب در تشریح این خبر اظهار کرد: در مدت یاد شده میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی هشت میلیون و 493 هزار تن و میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی 41 میلیون و 197 هزار تن گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در مدت 10 ماهه 192 هزار و 974 تی.ایی.یو کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه وبارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد 7 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به پروژه های احداثی در عمده بنادر استان بوشهر پیش بینی می شود روند صعودی تخلیه و بارگیری در بنادر استان رشد شتابان تری به خود گیرد.

شکیبی نسب گفت: در مدت 10 ماهه همچنین 6 هزار و 408 شناور به بنادر استان بوشهر ورود داشتند که در شاخص شناورهای بالای هزارتن رشد 12 درصدی در بنادر استان بوشهر گزارش شده است.

وی افزود: در 10 ماه گذشته همچنین 6 هزار و 384 شناور از بنادر استان بوشهر خروج کردند که در آمار شناورهای بالای هزار تن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 16 درصدی محقق  شده است.

شکیبی نسب خاطر نشان کرد: در شاخص جابجایی مسافر نیز در 10 ماهه 210 هزار و 120 مسافر بین بنادر استان بوشهر جابجا شدند که این میزان رشد 3.5 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف ۵ شناور با ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

د بهمن 10 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد حسین بارگاهی فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه عصر امروز به رسانه‌ها گفت: با اقدام به موقع اطلاعاتی و عملیاتی، ۵ فروند شناور حامل بیش از ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار شهرستان پارسیان توقیف شد. وی […]

همچنین بخوانید: