امضای تفاهمنامه همکاری بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر در آیین امضا این تفاهمنامه اظهار کرد: با توجه به نقش شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور برای ارتقا بهره وری و همچنین تسهیل در تامین تجهیزات استراتژیک برنامه ریزی ویژه ای برای استفاده از این ظرفیت انجام شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: یکی از رویکردهای بنادر استان بوشهر چابک سازی بیش از پیش روند خدمات رسانی به جامعه هدف است که کارهای علمی و پژوهشی بدون تردید به بهبود این روند کمک قابل توجهی می کند.

دستاوردهای شرکت ‌های دانش بنیان و واحد فناور در حوزه دریایی

همچنین در این مراسم، رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر نیز گفت: اکنون 166 شرکت دانش بنیان و واحد فناور این استان در حوزه‌‎های مختلفی فعالیت دارند که از این شمار 27 شرکت با تلاش های خود دستاوردهای ارزشمندی در شرایط تحریمی برای حوزه دریایی به ارمغان آوردند.

رحمان دشتی افزود: در حوزه دریایی نیز شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر در شاخصه‌های نظامی و تجاری دستاوردهای متنوعی داشتند که از جمله آنها می توان به سیستم کمک ناوبری و رنگ ضد خزه اشاره کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین پردیس علم و فناوری مشترک دریا در استان بوشهر،ادامه داد: با ایجاد این پردیس، بوشهر به نخستین استان و هاب خدمات دانش بنیان و علم و فناوری حوزه دریا تبدیل و شرکت‌های مرتبط با این مقوله از سایر استان‌ها، در بندر بوشهر استقرار پیدا می کنند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتیرانی ایران شانزدهمین شرکت برتر کانتینری جهان شد

ی آذر 26 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جدیدترین رده بندی برترین شرکت های کانتینری جهان در رده شانزدهم قرار گرفت. MSC نیز بالاتر از مرسک در رتبه اول دنیا قرار دارد. منبع

همچنین بخوانید: