چهارمحال و بختیاری استانی حائز اهمیت از لحاظ پشتیبانی آبزی‌پروری

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان شیلات ایران گفت: چهارمحال و بختیاری از لحاظ پشتیبانی آبزی‌پروری بسیار حائز اهمیت است، برای تبدیل اداره شیلات سازمان جهادکشاورزی به اداره‌کل نیازمند حمایت استانی هستیم.

سید حسین حسینی شامگاه ۱۶ بهمن‌ماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و ۲۵۶ هزار تن آبزیان در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: از این میزان ۵۷ هزار تن در سواحل داخلی است.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: چهارمحال و بختیاری از لحاظ پشتیبانی آبزی‌پروری بسیار حائز اهمیت است، برای تبدیل اداره شیلات سازمان جهادکشاورزی به اداره‌کل نیازمند حمایت استانی هستیم، سالانه ۲۲ هزار تن آبزیان در این استان تولید می‌شود، همچنین ۷۰ درصد خوراک آبزیان کشور در این استان به مرحله تولید می‌رسد.

وی با بیان اینکه تولید خوراک آبزیان باید به ۱.۵ میلیون تن در سال برسد، گفت: باید تقویت واحدهای تولیدی در دستور کار باشد، زیرا تخصصی‌ترین کار در حوزه خوراک دام، خوراک آبزیان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد، شورای راهبری شیلات به ریاست استاندار و ارگان‌های مرتبط در تعدادی از استان‌ها تشکیل شده است و پیشنهاد می‌شود که در این استان تشکیل شود تا بتوان به امنیت غذایی کمک کند.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اوراق ۴۴۳ فروند کشتی تجاری، فراساحل و مسافری در سال ۲۰۲۲

د بهمن 17 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه با گزارش مرین‌پرس از مؤسسه ngo‌_‌ship breaking، از این تعداد ۲۹۲ فروند کشتی بزرگ نفتکش، فله‌بر، سکو‌های شناور، کشتی‌های فراساحل و مسافری و بقیه در سایز‌های کوچک بودند. این کشتی‌ها در یارد‌های اسکراپ بنگلادش، هند، پاکستان و ترکیه اوراق شده و یا در نوبت اوراق قرار […]

همچنین بخوانید: