نیاز سالانه 1.5 میلیون تنی شناورهای ایرانی به سوخت کم‌سولفور/ پیگیری مستمر سازمان بنادر و اتحادیه مالکان کشتی از دولت و مجلس/ بهبود حمل ‌و نقل دریایی کشور در صورت تامین سوخت کم‌سولفور

زمان مطالعه: 2 دقیقه



دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به نیاز سالانه 1 تا 1.5 میلیون تنی شناورهای ایرانی به سوخت کم‌سولفور، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران با جدیت پیگیر تامین سوخت کم‌سولفور از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ یحیی ضیایی‌‌ مهرجردی در مورد اهمیت و ضرورت تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی و خارجی متردد در بنادر کشور، اظهار داشت: سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)  کنوانسیونی را مصوب کرد که بر اساس آن از سال 2020 میلادی استفاده از سوخت کم‌سولفور برای شناورهای اقیانوس‌پیما که به بنادر بزرگ دنیا تردد می‌کنند، الزام‌آور شد.

وی ادامه داد: این کنوانسیون از سال 2021 میلادی اجرایی و قرار شد بنادر دنیا شناورهایی را که از سوخت کم‌سولفور استفاده نمی‌کنند پذیرش نکرده و در عین حال از شرایط لازم برای تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورهایی که به این بنادر تردد می‌کنند،‌ برخوردار باشند.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه پیگیری‌های بسیاری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران در راستای تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی و حتی شناورهای خارجی متردد در بنادر ایران مدنظر قرار گرفته است،‌ عنوان کرد: پیگیری‌های مختلف از طریق دولت،‌ کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،‌ معاون اول رییس جمهور و وزات نفت صورت گرفته است.

ضیایی‌‌ مهرجردی با اشاره به اینکه تا سال 1399 هیچ گونه اقدامی از سوی وزارت نفت در راستای تامین سوخت کم‌سولفور صورت نگرفته بود،‌ بیان کرد: خوشبختانه در این راستا چشم‌انداز امیدوار کننده ای وجود دارد اما متاسفانه روند کند است و با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: شناورهای ایرانی سالانه نیازمند 1 تا 1.5 میلیون تن سوخت کم‌سولفور هستند و علاوه بر این باید نیاز شناورهای خارجی نیز به این عدد اضافه کرد.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به مشکلات شناورهای ایرانی به منظور تامین سوخت کم‌سولفور از طریق یکی از پالایشگاه‌های داخلی کشور،‌ گفت: در رابطه با نقل و انتقال سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی از پالایشگاه ذی‌ربط به بنادر نیز مشکلاتی وجود دارد که این مسائل باید از سوی متولیان امر برطرف شود.

ضیایی‌‌ مهرجردی با تاکید بر اینکه مشکلات مختلف به وزارت نفت از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران منتقل شده است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی با جدیت و شدت پیگیر مقوله تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی هستند.

وی ادامه داد: تامین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی موجب خواهد شد هزینه حمل‌ونقل کاهش یابد و به طور حتم می‌تواند وضعیت حمل‌ونقل دریایی کشور را بهبود بخشد.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زلزله ترکیه خللی در حمل‌ونقل دریایی ایجاد نمی‌کند

س بهمن 25 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه سه شنبه, 25 بهمن 1401 از دیگر رسانه‌ها نایب رئیس کمیته کانتینری انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به زلزله ترکیه تاکید کرد: «بروز این حادثه مانند حادثه انسداد کانال پاناما مشکلاتی را در حمل‌ونقل دریایی در جهان به وجود نمی‌آورد و صرفا بنادر […]

همچنین بخوانید: