تفاهمنامه همکاری منطقه آزاد کیش و بنادر و دریانوردی هرمزگان به امضا رسید/ احداث ساختمان مرجع دریایی و مرکز جستجو و نجات دریایی/ اختصاص انبار جهت نگهداری ملزومات مقابله با آلودگی نفتی در بندرگاه کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه



تفاهمنامه همکاری‌ مشترک حق بهره برداری از اراضی جهت احداث ساختمان مرجع دریایی با کاربری کنترل ترافیک، استقرار مرکز جستجو و نجات، مقابله با آلودگی دریایی و انضباط بخشی به ترددهای دریایی بین سازمان منطقه آزاد تجاری کیش و اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ سعید پورزادی سرپرست منطقه آزاد کیش در مراسم امضای این تفاهمنامه که روز چهارشنبه ۲۶ بهمن در محل منطقه آزاد کیش به امضا رسید ، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی هم در بحث لجستیکی و پشتیبانی و هم در مباحث فنی، مهندسی و صدور مجوزها در بنادر کیش، چارک و آفتاب همکاری شایسته تقدیری با این سازمان داشته است .

وی ادامه داد: آنچه بعنوان مشکل زیرساختی در جزیره کیش وجود داشت، عدم برخورداری این جزیره از یک ساختمان استاندارد مرجع دریایی با توجه به پهنه دریایی موجود بود .

پورزادی افزود: پس از انجام مطالعات و برگزاری نشست‌های کارشناسی، امروز تفاهم‌نامه در راستای حق بهره‌برداری از  ۳ هزار و ۱۷۰ متر مربع در بندر تجاری کیش به منظور احداث ساختمان مرجع دریایی با سازمان بنادر منعقد شد تا وظایف و ماموریت های خاص چه در بعد نرم افزاری و نظارتی و چه از منظر تجاری با همکاری مشترک دو ارگان  انجام شود.

وی به مشخصات فنی این ساختمان مرجع دریایی نیز اشاره ای داشت و گفت: احداث یک ساختمان مرجع به ارتفاع  ۵۴ متر  درسه طبقه با زیربنای ۲۶۰ متر و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد. 

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: سال آینده پس از واگذاری زمین تجهیزکارگاه توسط سازمان بنادر صورت خواهد گرفت و طی چهار سال آینده نیز شاهد بهره برداری و کارکرد این ساختمان مرجع در بحث عملیاتی و لجستیکی  خواهیم بود .

سعید پورزادی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام مشترک سازمان بنادر ومنطقه آزاد در بحث جمع آوری آلودگی‌های نفتی و صیانت از زیست بوم دریا اشاره داشت و گفت: با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان دو سازمان و هزینه کرد بالغ بر ۱۲ میلیارد تومانی سازمان بنادر و اختصاص انباری از سوی منطقه آزاد جهت نگهداری ملزومات مقابله با آلودگی، اقدامات مطلوبی در باب جمع آوری لکه های نفتی در منطقه صورت گرفت .

وی اظهار امیدواری کرد: با نظارت و تداوم همکاری های مشترک بین این دو سازمان و حفاظت محیط زیست جزیره انشالله شاهد آن باشیم که آسیبی متوجه زیست بوم جزیره زیبا کیش نشود .

حسین عباس نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز  در این مراسم گفت: جزیره کیش از جهت جاذبه های توریستی و سواحل زیبا و چه از منظر تجاری دارای پتانسیل های و ظرفیت های قابل توجهی است .

وی افزود: انجام اینگونه فعالیتهای توسعه ای در قالب تفاهمنامه مشترک ضمن ارتقاء سطح ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی، ارزش افزوده  را در حوزه بازرگانی و تجاری بهمراه خواهد داشت.

عباس‌نژادبه یکی از وظایف سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان مرجع دریایی کشور  و نماینده سازمان جهانی دریانوردی که ارتقا سطح ایمنی کشتی ها است اشاره کرد و گفت: احداث این ساختمان مرجع دریایی و استقرار نیروهای فنی و نظارتی که از یک محیط با فضایی کاملا استاندار صورت خواهد گرفت یقینا در کاهش سوانح دریایی بسیار مهم  خواهد بود.

 وی ادامه داد: این امر خود عاملی مهم  جهت  گسترش سرمایه گذاری  و تردد شناورهای متعدد در گستره دریایی در فضایی امن خواهد شد .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن قدردانی از سازمان منطقه آزاد کیش جهت در اختیار قرار دادن یک باب انبار  به منظور نگهداری ملزومات و تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی اظهار داشت: تجهیز این انبار در حال انجام است و تاپایان سال به پایان خواهد رسید. 

 وی ابراز امیدواری کرد: تجهیز این انبار گامی مهم در جهت صیانت از زیست بوم دریا  و ارتقا سطح آمادگی در مواجهه با مخاطرات احتمالی  است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار سازمان ملل مبنی بر تهدیدهای ناشی از افزایش سطح آب دریا

پ بهمن 27 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ و به نقل از الجزیره، این هشدار دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد افرادی است که در مناطق کم ارتفاع ساحلی و کشورهای جزیره ای کوچک زندگی می کنند. داده های جدید نشان می دهد که سطح آب […]

همچنین بخوانید: