آغاز عملیات ساخت نخستین شناور لایروب هاپربارج کشور در بندر نوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین شناور لایروب هاپر بارج کشور در بندر نوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سعید کیا کجوری با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بنادر شمالی بویژه بندر نوشهر موضوع لایروبی است افزود: با حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی کشور، طراحی این لایروب  از حدود 6 ماه پیش آغاز شده و عملیات ساخت این پروژه توسط شرکت صدرا در حال انجام است.

 وی افزود : این لایروب که نخستین لایروب هاپر بارج چند منظوره ساخت داخل کشور به شمار می‌رود با دانش کاملاً بومی و بهره گیری از توانمندی های داخلی طراحی و ساخته می‌شود.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران خاطرنشان کرد:بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، کار ساخت نخستین لایروب هاپر بارج کشور در نیمه نخست سال 1403 نهایی و تا پایان همان سال در بندر نوشهر به بهره‌برداری ‌خواهد رسید و این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در بندر نوشهر است.

 گفتنی است ، یکی از ویژگی‌های مهم این لایروب، اجرای عملیات نامحدود لایروبی در داخل و بیرون حوضچه بندر نوشهر به شکل بسیار مطلوب است و از همه تکنیک‌ها و دانش‌های لایروبی در آن استفاده شده است.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری نشست کمیته مخابرات دریایی بنادر خوزستان به میزبانی بندر خرمشهر/ انجام تست سیگنالینگ برای نخستین بار در سطح بنادر استان

چ اسفند 3 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: به منظور احصاء نقاط کور رادیویی و تکمیل پوشش آن در آب‌های تحت حاکمیت و محوطه‌های بنادر، تست سیگنالینگ و پایش میدانی فرکانسی در بنادر استان خوزستان انجام می‌گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، نشست کمیته […]
برگزاری نشست کمیته مخابرات دریایی بنادر خوزستان به میزبانی بندر خرمشهر/ انجام تست سیگنالینگ برای نخستین بار در سطح بنادر استان

همچنین بخوانید: