پیش‌بینی رشد ۶ درصدی تولید انواع آبزیان در خراسان رضوی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/خراسان رضوی مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود که تولیدات انواع آبزیان در استان تا پایان سال جاری به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که امسال نسبت به سال گذشته در حوزه آبزیان حدود ۶ درصد افزایش تولید در استان داشته باشیم.

مجید طاهرپور در گفت‌وگو با مرین‌پرس با اشاره به تولیدات آبزیان استان از ابتدای سال جاری تا دی‌ماه اظهار کرد: در مدت مذکور ۷۰۲۳ تن ماهی‌های سردابی، ۲۷۶۰ تن ماهی‌های گرمابی، ۹ میلیون و ۵۰۹ هزار قطعه ماهی‌های زینتی و ۳۴ تن ماهی‌های خاویاری تولید شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود کل تولیدات آبزیان تا پایان سال جاری به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد، این در حالی است که کل تولیدات این محصولات در سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۹۸ تن بوده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: باوجود خشکسالی‌های به وجود آمده در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود که امسال نسبت به سال گذشته در حوزه آبزیان حدود ۶ درصد افزایش تولید در استان داشته باشیم.

طاهرپور عنوان کرد: خراسان رضوی در زمینه آبزی‌پروری رتبه ۱۵ در کشور را داراست، به گونه‌ای که در حوزه ماهی‌های سردابی رتبه ۹ و در حوزه ماهی‌های گرمابی رتبه ۶ را نسبت به کل کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به خسارات سرمازدگی به آبزیان در سال جاری نیز اظهار کرد: با توجه به میزان رهاسازی به وجود آمده در سال جاری، این خسارات عدد قابل ملاحظه‌ای نیست و به نظر نمی‌رسد که برای فروش ماهی در شب عید نیز مشکل خاصی داشته باشیم.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده جهت تامین ماهی شب عید خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در ایام منتهی به عید بازارهای محلی و روستا بازار در مناطق مختلف شهر جهت عرضه مستقیم آبزی ایجاد شود.

انتهای پیام 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زنگ خطر در خزر

ی اسفند 7 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه گزارش از مونا روشندل (ترابران) خوان «خزر» گسترده است منتها ایران یا از بار عام آن، جا مانده یا سهم خود را به عدل از این خوان نستانده و موجب شده است که اکنون صاحبان شرکت های کشتیرانی و فعالان اقتصادی بیمناک تر از همیشه نگران […]

همچنین بخوانید: