همایش سیاست­گذاری مناطق ویژه اقتصادی بندری درافق 1402 برگزار شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه



همایش سیاست­گذاری مناطق ویژه اقتصادی بندری درافق 140 با رویکرد تحقق اقتصاد دریامحور در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع­ رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این همایش که با حضور حسین یداللهی مدیرکل امور اقتصادی و مناطق و عادل دریس مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، به چالش­های مهمی چون مسایل جاری و استفاده بهینه از ظرفیت­های پیش­بینی شده در قوانین و مقررات مناطق در جهت ارتقای دبیرخانه امور مناطق و جایگاه مناطق ویژه آزاد بندری در اقتصاد دریا محور پرداخته شد.

بر اساس این گزارش، ضرورت افزایش مشوق­های مالیاتی و قانونی؛ اصلاح و بروزرسانی دستور العمل­های مرتبط با مناطق و تبیین و تدوین و ارتقای ساختار دبیرخانه؛ فرآیند محور نکردن فعالیت­ها و دستورالعمل­ها  و ارائه آموزش­های مستمر مرتبط و لزوم ایجاد سامانه­های مرتبط با  مناطق و ارتباط آن با سایر سامانه­های برون سازمانی از مهم­ترین چالش مطرح شده در این همایش قلمداد می­شود.

بنا بر این گزارش، در این همایش همچنین پیشنهادهای موثری در خصوص راهبرد مناطق در سال 1402، به منظور ارتقای اقتصاد دریا محور ارائه و سیاست های مناطق ویژه و آزاد بندری در سال 1402 تدوین شد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اولین کشتی جهان که از سوخت آمونیاک استفاده می کند

چ اسفند 24 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل ایسنا، شرکت آموگی(Amogy) مستقر در بروکلین آمریکا یک هدف بلندپروازانه برای خود تعیین کرده است تا اولین کشتی جهان را که از آمونیاک نیرو می‌گیرد، قبل از پایان سال جاری به نمایش بگذارد. در بیانیه مطبوعاتی این […]

همچنین بخوانید: