بررسی مشکلات بندر نوشهر با حضور مدیرعامل سازمان بنادر/ تاکید بر ضرورت تسریع در لایروبی بندر نوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، فتحی عضو هیات عامل و معاون فنی و مهندسی سازمان، مدیرکل بندر نوشهر و مسئولان این بندر آخرین وضعیت بندر نوشهر و چالش‌های پیش‌روی آن بررسی شد.

علی اکبر صفایی صبح امروز چهارشنبه در این جلسه با اشاره به  اقدامات صورت گرفته‌ برای لایروبی بندر نوشهر اظهار داشت: لایروبی بنادر یکی از مهمترین بخش های توسعه فعالیت و افزایش حجم تبادلات تجاری و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: امروز بندر نوشهر به عنوان منطقه ویژه اقتصادی که نقش قابل توجه و ارزنده ای را در تجارت دریایی شمال کشور ایفا می کند، با مشکل لایروبی مواجه است. 

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط کنونی بندر نوشهر، باید با بسیج همه امکانات برای رفع مشکل لایروبی حوضچه و کانال دسترسی اقدام فوری صورت گیرد تا روند تردد آسان و ایمن کشتی ها با سهولت بیشتری انجام شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بندر فریدونکنار گفت: با توجه کاهش تراز آب دریای خزر، لایروبی حوضجه و کانال سترسی بندر فریدونکنار نیز دردستور کار قرار کیرد و برای این کار باید از همه امکانات و ظرفیت های موجود استفاده کرد. 

در ابتدای این نشست، سعید کیاکجوری مدیرکل بنادرو دریانوردی مازندران گزارشی از آخرین وضعیت بنادر نوشهر و فریدونکنار ارائه کرد و خواستار مساعدت لازم برای رفع مشکلات و چالش های فراروی توسعه این بنادر به ویژه در زمینه لایروبی شد.

در ادامه مهندس فتحی عضو هیأت عامل و معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر از حمایت همه جانبه سازمان برای رفع مشکلات موجود در اجرا و تکمیل پروژه های زیربنایی در دست اقدام بنادر نوشهر و فریدونکنار خبر داد.

محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره مشکلات محیط زیستی جهت توسعه این بندر خواهان مساعدت سازمان بنادر ودریانوردی جهت رفع این معضلات شد.

لایروبی ورودی ۵۰۰ هزار متر مکعب برای ۲۰۰ متر ورودی بندر، تعامل بندر با شهر، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی فرزندان ایثارگران از جمله مباحثی بود که توسط بندپی مطرح شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حضور ناوگروه ۸۶ در راستای تقویت دیپلماسی دفاعی کشور و احیای قدرت دریایی است

چ اردیبهشت 27 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه حضور ناوگروه ۸۶ ارتش در راستای تقویت دیپلماسی دفاعی کشور و احیای قدرت دریایی است، گفت: ارسال پیام صلح و دوستی به همه کشور‌ها و اعلام آمادگی برای مراودات چندجانبه با کشور‌های مختلف از جمله اهداف این […]

همچنین بخوانید: