رکورد عملیات حمل دو طرفه در پایانه نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) شکسته شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: رکورد عملیات حمل دو طرفه مواد نفتی در قالب عملیات تخلیه و بارگیری به یک فروند کشتی در مجتمع بندری بندر امام خمینی(ره) شکسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، بهروز آقائی در این خصوص اظهارداشت: در عملیات حمل دو طرفه مواد نفتی، شناور ورودی، محموله انبارش شده در مخازن خود را تخلیه و مجددا محموله‌ای دیگر را از مخازن ساحلی دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: در این عملیات مجموعا بیش از ۵۵ هزار تن مواد و محصولات نفتی جابجا شد و بیش از ۳۰ هزار تن محموله میعانات گازی که از عسلویه بارگیری شده بود، در مخازن اختصاصی انبارش مواد سبک نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: این محصولات به عنوان خوراک در پالایشگاه‌های کشور مصرف می‌شوند که علاوه بر این بیش از ۲۵ هزار تن محموله هیدروکربن صادراتی به مقصد امارات متحده عربی نیز بارگیری شد.

آقائی با بیان اینکه این عملیات در اسکله‌های تخصصی کریدور مشترک نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) انجام شده است افزود: رکورد پیشین مربوط به عملیات حمل دو طرفه با مجموع تناژ تخلیه و بارگیری ۱۸ هزار تن در خرداد ماه ۱۴۰۱ بود.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از 10 سایت در حال بهره‌برداری به ظرفیت  343  هزارمتر مکعب و توان عملیاتی معادل 8 میلیون تن تخلیه و بارگیری در بخش‌های مختلف دریافت، ذخیره‌سازی و ارسال انواع فرآورده‌های نفتی و توسعه ظرفیت‌های جدید در زیرساخت‌ها، نقش مؤثری را در جریان ترانزیت فرآورده‌های نفتی ایفا می‌کند.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

565 هزار سفر دریایی و 299 هزار گردشگری دریایی از 24 تا 28 اسفند/ اختصاص بیشترین تردد مسافری دریایی در مسیرهای بنادر پهل و لافت و بندر حقانی به قشم/ انجام بیشترین گردشگری دریایی در جزیره قشم

د اسفند 29 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در طرح سفرهای دریایی نوروز 1402 اعلام کرد: تا کنون حدود 565 هزار سفر دریایی و حدود 299 هزار گردشگری دریایی، صورت گرفته است. به گزارش پایگاه […]
آمار سفرهای دریایی در نوروز 1402 تا 28 اسفند

همچنین بخوانید: