لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تولید بچه ماهی دریایی در خوزستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تولید بچه ماهی دریایی در خوزستان تاکید کرد.

محمود حافظیه در جریان سفر به خوزستان در نشستی با رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور و مدیرکل شیلات خوزستان و مدیران ذیربط، به ظرفیت بالای خوزستان در زمینه آبزی‌پروری اشاره و اظهار کرد: انتظار می‌رود تولید میگو امسال در استان با رشد قابل توجهی مواجه شود.

وی با بیان اینکه سیاستگذاری‌های جدید به دلیل ملاحظات زیست محیطی بر مبنای حفاظت و تولید بچه ماهیان دریایی بومی تدوین شده است، افزود: با توجه به نیاز پرورش دهندگان استان برای تامین بچه ماهی و مشکلات ناشی از واردات در این رابطه باید تدابیری اندیشیده شود.

شورای هماهنگی شیلات و تحقیقات تشکیل می‌شود

حسین هوشمند رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور نیز در این جلسه از تشکیل شورای هماهنگی شیلات و تحقیقات در ماه آینده خبر داد و گفت: تشکیل این شورا فرصت مناسبی برای تعامل دو جانبه، تقویت ارتباطات بین بخشی و تحقق برنامه‌های پیش بینی شده فراهم می‌کند.

به گزارش مرین‌پرس، وی بیان کرد: محققان علوم شیلاتی توانسته‌اند تاکنون به دانش فنی تولید و تکثیر تعدادی از گونه‌های ارزشمند اقتصادی با هدف حمایت از بخش خصوصی دست پیدا کنند و همواره به عنوان پشتیبان علمی – تحقیقاتی در راستای رشد و توسعه شیلات خوزستان اعلام آمادگی می‌کنیم.

از کلیه اقدامات و فعالیت‌های تولیدی شیلات حمایت می‌کنیم

مهرداد محمدی دوست مدیرکل شیلات خوزستان در بخش دیگری از این جلسه جایگاه و نقش پژوهش در عرصه شیلات را مهم توصیف کرد و ادامه داد: گسترش ارتباطات سه جانبه موسسات پژوهشی، بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی ضامن افزایش منابع تولید است و تبدیل یافته‌های تحقیقاتی به دانش فنی را تسهیل می‌کند.

وی اظهار کرد: کلیه اقدامات و فعالیت‌هایی که بر محور تولید هدفگذاری شده‌اند را در سطوح مختلف حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صادرات ۱۷ میلیون تُن محصولات پتروشیمی از بندر امام خمینی(ره)

د فروردین 21 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: پارسال ۱۷ میلیون تُن محصولات پتروشیمی از بندر خمینی(ره) به خارج از کشور صادر شده است. به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، بهروز آقایی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌ها افزود: در مجموع پارسال ۴۳ میلیون تُن کالا در […]

همچنین بخوانید: