رشد ۳۷ درصدی صید ماهیان استخوانی/ ۱۹۳ ماهی خاویاری نابالغ رها شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، محسن یحیایی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال صیادی ۱۴۰۱، صیادان گلستانی هزار و ۲۲۳ تن انواع ماهیان استخوانی از جمله سفید، کفال، کپور را از آب‌های استان صید کردند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان افزود: امسال صیادان استان توانستند، ۱۶۷ تن ماهی سفید، ۶۱۵ تن ماهی کفال، ۳۷۴ تن ماهی کپور، ۱۹ تن ماهی کلمه و ۴۷ تن سایر گونه‌ها را از آب‌های استان صید کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در فصل صید امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان بوده ایم.

یحیایی افزود: جلوگیری از صید بچه ماهیان خاویاری یکی از مسئولیت‌های صیادان و ناظران شرکت‌های پره است که در همین خصوص در فصل صید ۱۹۳ قطعه بچه ماهی خاویاری غیراستاندارد حاصل از صید ضمنی که در تور صیادان اسیر شده بودند، در دریا رهاسازی شدند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۹ قطعه ماهیان خاویاری استاندارد هم از سوی صیادان پره به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید مرجانی تحویل داده شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: در مدت زمان صید ۱۹ کارشناس و ناظر در فعالیت‌های صید و صیادی برای نظارت بر رعایت استانداردهای صید در کنار صیادان حضور داشتند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حضور گروه کشتیرانی در نمایشگاه ترانس راشا روسیه+( تصویر)

د فروردین 28 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه حضور پررنگ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و خدمات لجستیکی، تجهیزات و تکنولوژی‌های انبارداری با عنوان( ترانس راشا) از تاریخ بیست و هشتم لغایت سی ام فروردین ماه در مسکو پایتخت روسیه. منبع

همچنین بخوانید: