آمادگی فنلاند در تبادلات تکنولوژی‌های نوین و آبزی پروری

زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمادگی فنلاند در تبادلات تکنولوژی‌های نوین و آبزی پروری

آمادگی فنلاند در تبادلات تکنولوژی‌های نوین و آبزی پروری

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ کاری کاهیلوتو در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: فنلاند به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا، آمادگی بالایی برای مبادلات تجاری با ایران به عنوان یک کشور بزرگ و غنی دارد.

وی افزود: بوشهر یک‌ بندر استراتژیک با ظرفیت بالا در حوزه تجارت دریایی است و فنلاند در راستای توسعه تجارت با این استان، مصمم است.

سفیر فنلاند در ایران به پارس جنوبی و صنایع وابسته به آن اشاره کرد و یادآور شد: تاسیسات عظیم پارس جنوبی، نشان دهنده ظرفیت بالای این استان در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است و فنلاند در زمینه تکنولوژی نوین می‌تواند کمک کند.

کاهیلوتو از گسترش تبادلات فنلاند و بوشهر در تکنولوژی‌های نوین و آبزی پروری خبر داد و خاطر نشان کرد: فنلاند در حوزه تکنولوژی‌های نوین جایگاه خاصی در اروپا دارد و همچنین در توسعه زیرساخت‌های پرورش ماهی در قفس و میگو نیز ظرفیت بالایی دارد که آمادگی کاملی برای مبادلات با بوشهر داریم.

وی اضافه کرد: بوشهر تنوع بالایی در فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری دارد که در این سفر، بخش‌هایی از این ظرفیت‌ها معرفی شدند.

سفیر فنلاند در ایران گفت: پیش‌بینی می‌کنم با افزایش تبادلات تجاری و بازرگانی بین بوشهر و هلسینکی، طرفین به سودآوری مناسبی برسند.

کاهیلوتو بیان کرد: بوشهر در بحث گردشگری و صنایع دستی نیز جایگاه خاصی دارد که با معرفی این ظرفیت‌ها به کشورهای اسکاندیناوی، بازار مناسبی پیدا می‌کنند.

سفیر فنلاند در ایران گفت: صنایع دستی و میگوی استان بوشهر در اروپا مشتریان زیادی دارد و در آینده شاهد رونق این کالاها در کشورهای مختلف اروپایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر دارای ظرفیت بالایی است که با توسعه زیرساخت‌ها، می‌تواند نقش اثربخشی در مبادلات تجاری و اقتصادی داشته باشد.

احمد دشتی‌زاده مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز گفت: این منطقه در زمینه تولید دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و آماده تعامل و همکاری با فعالان اقتصادی فنلاند هستیم.

انتهای پیام/

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واکنش دهلی نو در قبال چابهار بعد از توافق ایران و عربستان

پ فروردین 31 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ مذاکرات موفقیت‌آمیز تنش‌زدایی جدید بین عربستان سعودی و ایران یک دستاورد قابل توجه برای چین است، اگرچه حتی دیپلمات‌های ارشد چینی، با تجربه گسترده در خاورمیانه، خاطرنشان می‌کنند که باید به شیوه‌ای واقع بینانه ارزیابی شود. وو سایک، فرستاده […]

همچنین بخوانید: