اجرایی کردن الزامات کنوانسیون‌ها راهبرد مهم در سازمان بنادر/ فعال‌سازی کمیته راهبری پایانه‌های بندری و محوطه‌های اختصاصی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی عادل دریس روز دوشنبه در همایش ایمنی کانتینر و کالای فله خشک که با حضور محوطه‌داران، اپراتورهای کانتینری شرکت‌های کالای فله در بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهارکرد: به منظور نظارت و ممیزی الزامات اجرایی کنوانسیون‌ها و کدهای بین‌المللی به عنوان اسناد بالادستی که در سازمان جهانی دریانوردی تدوین شده، در قوانین داخلی سازمان بنادر نیز قرار گرفته و در این راستا نیز دستورالعمل‌های آموزشی به دست‌اندرکاران امور بندری ارائه می‌شود.  

وی  در خصوص اهمیت برگزاری این دوره آموزشی گفت: با توجه به نوع فعالیت بنادر در چرخه حمل و نقل کالا و اهمیت بنادر در تجارت برای انجام فعالیت‌های ایمن، سریع و باکیفیت مناسب، ضروری بود در اداره کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اقداماتی در راستای این کنوانسیون‌ها در بنادر تعریف شود تا پایانه‌داران، اپراتورها و محوطه‌داران با اهمیت موضوع آشنا شوند.  

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بعد از برگزاری این همایش‌ها و دوره‌های آموزشی این کنوانسیون‌ها و کدها اجرا و درنهایت به سمت نظارت و ممیزی گام برداشته و برای اینکه کار در حوزه اجرا نتیجه‌بخش باشد، دستورالعمل‌ها پیوست قراردادها خواهد شد.  

دریس گفت: از آنجاییکه اجرایی کردن کنوانسیون‌ها و دستورالعمل‌ها نیاز به آموزش داشت، این آموزش‌ها را با حضور در بنادر در قالب نشست‌های حضور با صاحبان فرآیندها به میزبانی واحدهای بندری و ایمنی، بهداشت و ایمنی برگزار و نتایج آن نیز امسال اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.   

وی ادامه داد: با وجود اینکه عمده کالاهای کانتینری در بندر شهید رجایی قرار دارد و به طور معمول فعالیت‌های مرتبط با کالاهای عمومی، کانتینری و فله خشک در تمامی بنادر وجود دارد اما کار برای هرکدام از بنادر اولویت‌بندی شده است.  

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: با توجه به حجم گستردگی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر شهید رجایی ضروری است که به مقوله ایمنی در این بندر توجه بیشتری شود. 

دریس،  فعال‌سازی کمیته راهبری پایانه‌های بندری و محوطه‌های اختصاصی برای رسیدگی به مشکلات و پیشنهادهای محوطه‌داران و بهبود فرآیند کار را از جمله هدف‌گذاری و راهبردهای اداره کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری عنوان کرد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارتقا ایمنی اولویت نخست در سازمان بنادر/ نقش‌آفرینی ایمنی در فرآیندهای عملیاتی بنادر

س اردیبهشت 19 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالله جعفری روز دوشنبه در همایش ایمنی کانتینر و کالای فله خشک که با حضور محوطه‌داران، اپراتورهای کانتینری شرکت‌های کالای فله در بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهارکرد: همه افراد در هر سطح از مسوولیت در قبال […]
ارتقا ایمنی اولویت نخست در سازمان بنادر/ نقش‌آفرینی ایمنی در فرآیندهای عملیاتی بنادر

همچنین بخوانید: