اجرای موفق تعویض محافظ کابل صنعتی جرثقیل‌های کانتینری در بندر شهید رجایی/ تمامی تعمیرات تجهیزات بندری با تکیه بر دانش و مهارت بومی انجام می‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، فریدون پیشدار با اشاره به تعویض انرژی چین (محافظ کابل صنعتی) پنج دستگاه گنتری کرین سوپر پاناماکس در بندرشهید رجایی اظهار داشت: این اقدام که از 23 فروردین‌ماه امسال آغاز شده بود، اردیبشت ماه جاری با 80 میلیارد ریال اعتبار در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از دانش بومی به اتمام رسید.  

وی ادامه داد: پس از انجام نخستین طرح تعویض انرژی چین برای اولین بار در سال 1398 توسط متخصصان بومی که افتخاری برای کشور در زمینه نگهداری و تعمیرات گنتری کرین‌های سوپر پست پاناماکس هستند، با تعویض انرژی چین پنج دستگاه گنتری کرین یاد شده، متخصصان توانمند این بندر توانستند به رکورد 18 روز برای انجام این طرح دست پیدا کنند.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در حال حاضر تمامی نگهداری‌ها و تعمیرات تجهیزات بندری با تکیه بر دانش و مهارت متخصصان بومی و داخلی  انجام می‌شود.  

پیشدار افزود: انرژی چین به عنوان محافظ و مرتب کننده چیدمان کابل‌های برق، شبکه و فیبرنوری گنتری کرین‌های سوپر پست پاناماکس zpmc از اهمیت زیادی از لحاظ ایمنی و عملیاتی برخوردار است.

گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با برخورداری از پیشرفته‌ترین پایانه‌ها و تجهیزات کانتینری و برخورداری از ۳۰ دستگاه گنتری کرین، انجام ۹۰ درصد کل آمار جابجایی کالاهای کانتینری کشور را  برعهده دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش روابط حمل و نقلی میان ایران و قطر

د اردیبهشت 25 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه افزایش روابط حمل و نقلی میان ایران و قطر میلاد پاشازاده کد خبر : 1584 ۱۴۰۲/۰۲/۲۵ وزیر راه و شهرسازی کشورمان طی سفر به امارات با وزیر حمل و نقل قطر دیدار و درباره گسترش روابط دو کشور در حوزه حمل و نقل مذاکره کرد.

همچنین بخوانید: