400 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌ توسعه بندر گناوه اختصاص یافت/ بررسی راه‌های تامین مالی لایروبی کانال‌های دسترسی بنادر شمال بوشهر در دستور کار

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مجید علی‌نازی در بازدید از بندر گناوه با حضور مدیران معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: بندر گناوه به عنوان یکی از بنادر مهم تجاری در جنوب کشور مورد حمایت ویژه سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی بیان کرد: در همین راستا سال گذشته عملیات اجرایی طرح توسعه جامع بندر گناوه عملیاتی شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر تصریح کرد: همگام با اجرا طرح توسعه جامع بندر گناوه، راهکارهای تامین مالی پروژه لایروبی خور این بندر به عنوان مطالبه اساسی بندرنشینان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در راستای نگاه ویژه سازمان بنادر ۲ فروند شناور آتشخوار در بندر گناوه استقرار یافته است که اطمینان خاطر بسیار خوبی برای کمک به اطفا حریق‌های احتمالی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: بندر گناوه با برخورداری از ۵۴۰ فروند لنج سنتی 188 متر اسکله دارد و هم اکنون نیز بیش از ۲۰ لنج در نوبت تخلیه بار در ازن بندر هستند.

محمد شکیبی‌نسب افزود: با توجه به اجرا طرح توسعه جامع بندر گناوه در مدت سه سال، برای کوتاه مدت باید پروژه لایروبی خور به طور ویژه دنبال شود.

وی ادامه داد: برای افزایش عمق خور بندر گناوه به ۲.۵ تا ۳ متر باید در حدود ۸۰۰ هزارمترمکعب لایروبی صورت گیرد.

شکیبی نسب اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد و فزاینده تخلیه و بارگیری در بندر گناوه و ارتباط معیشت بیش از ۷۵ درصد بندرنشینان گناوه سرعت بخشی به روند اجرا طرح‌های توسعه‌ای در بندر گناوه امری مهم و اجتناب ناپذیر به شمار می‌رود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شناور فعال صید غیرمجاز در جاسک توقیف شد

چ اردیبهشت 27 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقهبندرعباس – ایرنا – سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: یک فروند شناور فعال و بی‌هویت صید غیرمجاز در آبهای جاسک واقع در شرق استان توقیف و یک متهم نیز دستگیر شد. منبع

همچنین بخوانید: