بندر صلاله در عمان جایگاه دومین بندر کانتینری کارآمد جهان را برای خود حفظ کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بندر صلاله در عمان جایگاه دومین بندر کانتینری کارآمد جهان را برای خود حفظ کرد




تین نیوز


 بندر صلاله در پادشاهی عمان برای دومین سال پیاپی جایگاه خود را به عنوان دومین بندر کانتینری کارآمد جهان حفظ کرد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، این رتبه بندی بر اساس ارزیابی شاخص عملکرد بنادر کانتینری ۲۰۲۲ (CPPI) که توسط بانک جهانی و S&P Global منتشر می شود، صورت گرفته است.

 بندر صلاله با مشارکت و سرمایه گذاری APM Terminals که یکی از بزرگترین ترمینال اپراتورهای کانتینری دنیاست، اداره می شود.

بانک جهانی در تحلیل خود برای تعیین بهترین عملکرد بنادر کانتینری در جهان، اطلاعات ثبت شده توسط خطوط کشتیرانی مختلف را در مورد بنادر مختلف جمع آوری و تحلیل می کند‌‌.  

در سال ۲۰۲۲، داده‌ها و اطلاعات مرتبط با عملکرد ۳۴۸ بندر که مجموعا ۲۴۴ میلیون تی ای یو کانتینر تخلیه و بارگیری داشتند، تجزیه و تحلیل شد. 

 بندر صلاله با کسب ۲۱۲ امتیاز، تنها با ۳ امتیاز کمتر در جایگاه دوم در این رده بندی جهانی قرار گرفت.

موقعیت بندر صلاله به عنوان یک مرکز ترانشیپ برای رشد اقتصاد محلی در جنوب عمان مهم است، زیرا واردکنندگان و صادرکنندگان از موقعیت جغرافیایی و وجود سرویس های متعدد خطوط کشتیرانی برای افزایش حجم تجارت خود در سطح جهانی بهره می برند. 

داشتن یک بندر بسیار کارآمد، اعتماد کسب و کارهای محلی را بهبود می بخشد و سرمایه گذاری های بیشتری از جمله سرمایه گذاری مستقیم خارجی را جذب می کند.

بندر صلاله در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۴ و نیم میلیون تی ای یو عملیات کانتینری داشته است.

 جمعیت کشور عمان ۴،۵۲۰،۰۰۰ نفر است و در سال ۲۰۲۲ در بنادر اصلی آن بالغ بر ۵.۲ میلیون تی ای یو کانتینر، ۶۲.۳ میلیون تن کالاهای عمومی، ۲۳.۷ میلیون تن فله مایع، ۱.۶ میلیون راس دام زنده و ۷۱.۷۰۰ دستگاه خودرو تخلیه و بارگیری شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی

ی خرداد 14 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین نیوز مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بخشی از برنامه های اجرایی آن سازمان را در خصوص تجهیز و نوسازی ناوگان دریایی شامل خریداری و ورود ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه گذاران بخش ایرانی در دریای خزر و ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی […]

همچنین بخوانید: