رویکردها و غفلت‌های نادرست، منجر به تضعیف مزیت‌های ایران در…

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد، «محمدرضا توکلی زاده»، رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی به پروژه اتصال بندر فاو عراق به ترکیه به عنوان یکی از مصادیق این موضوع اشاره و بیان کرد: برآورد کارشناسان این است که با اجرای این طرح عملا بنادر جنوبی ایران بخشی از پتانسیل بارپذیری خود را از دست خواهند داد.

وی افزود: در حال حاضر کشورهای توسعه‌یافته و درحال توسعه منطقه و شرق آسیا در حال تنظیم و اجرای اهداف و برنامه‌های کلان اقتصادی هستند که مسیرهای حمل و نقلی و ترانزیتی را به عنوان مولفه‌ای مهم مدنظر دارند و بر روی تعریف مسیرهای جدید و بهینه سرمایه‌گذاری جدی می‌کنند. غفلت از این جنس مسائل توسعه‌ای، ما را عقب خواهد راند.

توکلی‌زاده در ادامه بر اهمیت تبیین و تشریح ظرفیت‌های بخش حمل و نقل و ترانزیت برای مدیران و مسئولان تصمیم‌ساز تاکید و خاطر نشان کرد: نظر به ظرفیت مهم انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی و شمار در خور توجه این شرکت‌ها در استانمان، پیگیری موضوعات این بخش و تقویت پتانسیل موجود در این حوزه، در زمره اولویت‌های ما در دوره دهم خواهد بود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: کانال تلگرام انجمن روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48318

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش سهم بنادر بوشهر از اقتصاد دریا محور در دستور کار

ی خرداد 21 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: توسعه و افزایش نقش بنادر این استان در عرصه اقتصاد دریامحور در اولویت این اداره کل قرار دارد. به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه […]

همچنین بخوانید: