پیش‌بینی افزایش 2 میلیون تن ظرفیت تولید بندر سیریک

زمان مطالعه: 2 دقیقه
 پیش‌بینی افزایش 2 میلیون تن ظرفیت تولید بندر سیریک




تین نیوز


مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه تامین ایمنی در آبراه های راهبردی سواحل مکران نیازمند بررسی و پایش مستمر حوضچه بنادر و کانال های دسترسی است، از انجام عملیات هیدروگرافی در حوضچه های بنادر شرق هرمزگان خبرداد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “حمیدرضا محمدحسینی تختی” با اشاره به آغاز عملیات هیدروگرافی حوضچه های بنادر شرق استان اظهارداشت: در طرح توسعه ای سواحل مکران و تدقیق با برنامه جامع منطقه انرژی بر کوه مبارک و بندر بونجی و نیز انتقال کامل مواد معدنی از بندر خلیج فارس و به بندر سیریک با ظرفیت 34 هکتار حوضچه و 52 هکتار پسکرانه، 2 میلیون تن به ظرفیت اسمی تولید این بندر در سال خواهد رسید که نیازمند تامین ایمنی در پهلوگیری شناورها است. 

وی ادامه داد: تمامی بنادر حوزه شرق هرمزگان شامل بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک به صورت متناوب و منظم مورد سنجش قرار گرفته و نقشه های هیدورگرافی نهایی تهیه می شود.

گفتنی است؛ انجام عملیات هیدروگرافی(آبنگاری) را اندازه گیری و توصیف عوارض توپوگرافی و ژئومورفولوژی بستر، خواص فیزیکی دریا، مناطق ساحلی مجاور آن و پدیده های مرتبط با دریا نظیر جزر و مد، جریان های آبی برشمرد.

هیدروگرافی شاخه ای از علوم کاربردی است که به اندازه گیری و توصیف عوارض در دریاها و نواحی ساحلی به منظور اولیه ناوبری و فعالیت های دریای به خصوص فعالیت های فراساحل، تحقیقات، حفاظت از محیط زیست دریایی و پشتیبانی از تمامی فعالیت های دریایی انجام می گیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تخلیه‌وبارگیری ۹۸.۴ میلیون تنی و ۲.۱ میلیون TEU طی سال گذشته/رشد ۱۰ درصدی بندر شهیدرجایی در عملیات کانتینری

ی خرداد 28 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مانا، حسین عباس‌نژاد با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای دو هزار و ۲۳۷ کیلومتر ساحل از پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی کشور است و تعداد سازه‌ها و تأسیسات دریایی در این استان به ۲۱۳ مورد می‌رسد که از این تعداد ۷۱ […]

همچنین بخوانید: