بزرگترین سازه شناور جهان در عربستان رونمایی شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شهر هوشمند نئوم، یکی از اجزای کلیدی برنامه «چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان» به مرحله اجرا نزدیک می‌شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، سازه اکساگون در شهر هوشمند نئوم سر‌و‌صدای زیادی به پا کرده است. اکساگون در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین سازه شناور جهان است که از نظر استراتژیک در نزدیکی کانال سوئز قرار دارد. این شاهکار تاریخی، عربستان سعودی را به عنوان یک مرکز حیاتی برای کشتیرانی و یک مرکز لجستیکی معرفی و نفوذ جهانی آن را بیشتر می‌کند.

قدرت اکساگون
در پروژه اکساگون، زیر ساخت‌های دریایی مجدداً تعریف می‌شوند. اکساگون با ظاهر هشت ضلعی نیمه شناور خود دارای طراحی قابل توجهی است که ترکیبی از عملکرد و نوآوری مطلوب تلقی می‌شود.

در اکساگون، حتی امکانات ضروری مانند پایانه‌ها و مرکز تحقیقات اقیانوس‌شناسی تعریف شده‌اند. علاوه بر این، بخش‌های شناور اکساگون توسط کانال‌های کوچک‌تری به هم متصل می‌شوند و شبکه منحصربفرد آبی جذابی شبیه به ونیز را تشکیل می‌دهند که البته این بار، نسخه عربی ونیز ایتالیایی است.

اکساگون به روایت آمار:
– ۱۳ درصداز تجارت جهانی از کانال سوئز می‌گذرد

– هسته مرکزی اکساگون حدود ۴۸ کیلومتر مربع است

– تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۹۰ هزار نفر در این سازه ساکن می‌شوند

– تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۷۰ هزار فرصت شغلی در اکساگون به وجود می‌آید

– ۱۰۰ درصد انرژی در اکساگون پاک است
رونمایی از بزرگترین سازه شناور جهان در عربستان

مرکز صنایع پاک تفاهم نامه‌ای را با وزارت صنعت و منابع معدنی عربستان سعودی و اداره شهر‌های صنعتی و مناطق فنّاوری عربستان (MODON) برای اجرای “برنامه کارخانه‌های آینده” امضا کرده است. هدف از این برنامه، دگرگونی دیجیتال بخش تولید عربستان سعودی و مدرن سازی چهار هزار کارخانه آن است.

پس از صدور مجوز بهره برداری صنعتی برای شرکت هیدروژن سبز نئوم، همه به موفقیت کلی پروژه شهر هوشمند نئوم امیدوار شدند.

شرکت هیدروژن سبز نئوم با بهره‌گیری ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر، قصد دارد هیدروژن سبز را در مقیاس عظیم تولید کند. به عبارتی، سعودی‌ها قصد دارند ۱.۲ میلیون تُن آمونیاک سبز معادل ۶۰۰ تُن هیدروژن سبز به صورت روزانه تولید کنند.

شرکت نئوم اینوا هم در سال ۲۰۲۲ میلادی وارد همکاری با اکساگون در زمینه تولید انرژی شد. قرار است شرکت اینوا با شرکت ژاپنی ایتاچو و شرکت فرانسوی وئولیا در زمینه مدیریت آب، زباله و انرژی وارد همکاری شود. انتظار می‌رود یک کارخانه نمک زدایی در سال ۲۰۲۵ میلادی به بهره‌برداری برسد.

شرکت نئوم همچنین قراردادی با شرکت عربستان ایر پروداکت قدره برای ساخت، مالکیت و راه اندازی اولین ایستگاه سوخت رسانی هیدروژنی در این شهر هوشمند به امضا رسانده است.

مسئولان بلندپایه عربستان سعودی، افق روشنی برای آینده در نظر گرفته‌اند و خواهان حضور در صحنه بین‌المللی هستند. آن‌ها از توسعه پایدار و پیشرفت‌های فنّاوری در کشورشان استقبال می‌کنند.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/96195

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48736

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه درازی تا صادرات نیروی دریانورد داریم

د خرداد 29 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه مونا روشندل&nbspگزارشگر مدیر کل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اهمیت توسعه کمی و کیفی آموزش دریانوردان گفت: «قابلیت صادرات دریانورد به‌صورت کلی در کشور وجود دارد؛ با این حال، ما هنوز راه درازی تا تبدیل شدن به یک کشور […]

همچنین بخوانید: