خراسان جنوبی به قطب تولید تیلاپیای کشور تبدیل می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل آبزیان آب شیرین سازمان شیلات و معاون دفتر فنی توسعه آبزی پروری شیلات ایران با رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بر حمایت از توسعه، تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان با هدف تبدیل شدن استان به قطب تولید تیلاپیای کشور تاکید شد.

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد در این دیدار که پس از بازدید تیم سازمان شیلات ایران از شهرستان‌ها صورت گرفته بود بر توسعه ویژه و سریع تیلاپیا در استان، به صورت جدی و اولویت دار، در برنامه‌های مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان تاکید کرد.

به گزارش مرین‌پرس، وی گفت: صدور مجوزهای تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بدون محدودیت و بر اساس درگاه صدور مجوزها از مباحث این دیدار بود.

جعفری افزود: مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها باید با هماهنگی مدیریت شیلات سازمان نسبت به شناسایی منابع آبی و ظرفیت سنجی متقاضیان در دو مقیاس خرد و صنعتی و تهیه طرح تکثیر و پرورش تیلاپیا اقدام کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی منظم و مستمر در خصوص تکثیر و پرورش تیلاپیا توسط معاونت توسعه آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران در خراسان جنوبی توسط مدیریت شیلات و امورآبزیان سازمان پیگیری و انجام خواهد شد.

جعفری گفت: همچنین کارت شناسایی تولید در سیستم نیمه متراکم برای فعالان در حوزه تولید و پرورش آبزیان توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی صادر خواهد شد و به منظور رفع موانع احتمالی تولید تیلاپیا و پشتیبانی فنی، پیگیری‌های لازم توسط معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران انجام می گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: مقرر شد صد هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا که ۵۰ هزار توسط معاونت آبزی پروری شیلات ایران از محل طرح اصلاح روش‌ها یا منابع مالی دیگر و پنجاه هزار توسط سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی تامین و توزیع شود.

انتهای پیام 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اطلاع رسانی حضور در نمایشگاه چین و ترکیه

چ خرداد 31 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به اطلاع صادرکنندگان آبزیان کشور و عموم فعالان صنعت می رساند که مذاکرات و اقدامات مقدماتی لازم برای حضور یکپارچه در دو نمایشگاه فوق در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است. نمایشگاه چینگدائو چین در تاریخ 25 تا 27 اکتبر 2023 مطابق با 3 […]

همچنین بخوانید: