توقیف ۱۰۰ شناور صیادی متخلف در خوزستان در طرح “ضابط”

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان سرپرست یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان از توقیف ۱۰۰ فروند شناور صیادی در طرح عملیاتی ضابط خبر داد.

کامران شریفی در گفت‌وگو با مرین‌پرس اظهار کرد: در راستای برخورد جدی با تخلفات صیادی سومین مرحله از طرح عملیاتی ضابط از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۹ تیرماه توسط پایگاه حفاظت منابع آبزی بندر امام (ره) اجرایی شد و از صیدگاه‌ها و زیستگاه‌های آبزیان در کلیه حوزه‌های آبی استان خوزستان بازدید شد.

وی با بیان اینکه طرح عملیاتی ضابط از ابتدای سال جاری آغاز شده است، افزود: در این طرح طی چهار ماهه امسال بیش از یک هزار و ۶۲۹ گشت ساحلی در مبادی مختلف ورودی و خروجی شناورها در طول نوار ساحلی و تعداد ۲۱ مرحله گشت دریایی در صیدگاه‌های استان انجام شد که در این مناطق ۱۰۰ فروند شناور صیادی (قایق و لنج) توسط نیروهای یگان توقیف شدند.

شریفی تصریح کرد: همچنین در جریان بازرسی از شناورهای متخلف ۳۳ هزار و ۵۸۴ کیلوگرم محصولات آبزی شامل ماهی و میگو و ۴۵۵ دستگاه ادوات صیادی غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان تعداد متهمین دستگیر شده را ۵۰۱ نفر اعلام و بیان کرد: پرونده‌های تخلفات صیادی تشکیل و به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رونمایی از مرکز نوآوری ژنتیک میگو توسط مرکز فناوری‌های آبزی پروری سان دیه گو

پ مرداد 5 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرکز فناوری‌های آبزی پروری (The Centre for Aquaculture Technologies – CAT) برای تسهیل تحقیقات با هدف ارائه راه‌حل‌های تاثیرگذار برای حل چالش‌های جاری پیش روی صنعت میگو افتتاح مرکز نوآوری ژنتیک میگو را اعلام کرده است. با افتتاح این مرکز جدید در محل   San Diego، کارکنان […]

همچنین بخوانید: