روند ابتلای آبزیان مزارع پرورش گلستان به امراض نوپدید متوقف می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل جباری روز یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌های دانش‌بنیان شیلات اظهار داشت: تکثیر و تولید بچه میگو در استان مانع انتقال بیماری از طریق محموله‌های زنده سایر مناطق می‌شود و ضمن ارتقای ضریب بهداشتی صنعت در مدیریت بهتر پرورش و  اقتصاد و اشتغال استان موثر خواهد بود.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: ارتقای ضریب بهداشتی مزارع پرورش میگو از جمله اهداف شیلات است که تکثیر بچه میگوی بومی با شرایط اقلیمی و هیدرولوژی گلستان نقش مهمی در تحقق این رویکرد دارد .

جباری گفت: یکی از سیاست‌های مهم شیلات در کنار پرورش میگو توسعه پرورش ماهیان خاویاری و افزایش مزارع خرد در سطح استان است که امیدواریم در این عرصه هم بتوانیم از تجارب شرکت های دانش بنیان بهره ببریم.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: مجتمع پرورش میگو گمیشان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصادی استان است و قابلیت بسیار زیادی دارد که فعالیت در این مجتمع و راه اندازی فاز ۲ آن از نظر اقتصادی و اشتغال‌زایی تاثیر بسزایی در رشد و توسعه گلستان دارد.

جباری ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید دانش بنیان امیدواریم امسال بتوانیم با همکاری جوامع تحقیاتی، دانشگاهی، مراکز علمی و پارک علم و فناوری استان، با استفاده از تکنولوژی و علم روز گام های موثری در فعالیت‌های آبزی پروری برداریم.

به گزارش ایرنا گلستان به سبب شرایط جغرافیایی، واقع‌شدن در دامنه سلسله جبال البرز و شمال ایران و ویژگی های اقلیمی در زمره مناطق با قابلیت دسترسی بالا به منابع آب محسوب می‌شود.

 وجود رودخانه های دایمی  اترک، گرگان‌رود و قره‌سو و چندین تالاب بین‌المللی مانند آلماگل،‌ آجی‌گل و آلاگل  و بیش از ۱۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کرانه‌های خزر و خلیج گرگان، گلستان را به استانی با قابلیت بالای فعالیت های شیلاتی تبدیل کرده است.

بیش از ۳۰ هزار حلقه چاه کشاورزی، چند صد آب بندان ذخیره آب روستایی و چندین سد و سازه مهندسی ذخیره آب از دیگر ظرفیت‌های گلستان برای صنعت شیلات است که باید از آنها بهره برداری وافر برد.

در کنار همه این مواهب، وجود طیف گسترده‌ای از آبزیان در دریای خزر و خلیج گرگان با قابلیت تکثیر و پرورش در محیط‌های محصور به عنوان اصلی‌ترین مزیت استان در بخش شیلات محسوب می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۴۰ برابری ورود کشتی‌های کروز به ترکیه

ی مرداد 23 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس و به نقل از ترکیش، وزیر کشور ترکیه در بیانیه کتبی گفت: کشور ترکیه در مدت مذکور میزبان ۳۷۶ هزار و ۹۲۴ مسافر کشتی‌های کروز بوده است. کارائسماعیل اوغلو اظهار کرد: تنها ۱۱ کشتی کروز در سال گذشته در همین زمان در بنادر […]

همچنین بخوانید: