آغاز تعمیرات سالانه ۵۸ فروند علائم کمک ناوبری شناور در آب‌ های هرمزگان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
آغاز تعمیرات سالانه ۵۸ فروند علائم کمک ناوبری شناور در آب‌ های هرمزگان




تین نیوز


معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات تعمیر و نگهداری سالانه ۵۸ فروند بویه از مجموع بیش از ۱۵۰ علائم کمک ناوبری واقع در اقصی نقاط آب ها و جزایر این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی زاده اظهارداشت: عملیات تعمیر سالانه ۵۸ فروند بویه از مجموع بیش از ۱۵۰ علائم کمک ناوبری واقع در اقصی نقاط آب ها و جزایر این استان توسط شناور بویه گذار حجاز 66 و شناورهای مولتی کت مراد 1 و 2 آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.  

وی با بیان اینکه بخش زیادی از تامین ایمنی دریانوردی در آبراه ها، به موضوع چراغ ها و علائم کمک ناوبری اختصاص دارد، ادامه داد: تعمیرهای دوره ای در بازه های زمانی 15 روزه، 2 ماهه، شش ماهه و سالانه انجام می گیرد. 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در سرویس های سالانه، بویه و متعلقات آن به صورت کامل از آب خارج شده و بعد از انجام عملیات خزه تراشی، رنگ آمیزی و تعویض قطعات و تجهیزات فرسوده، دوباره در موقعیت خود مستقر می شود. 

به گفته وی؛ بخش چراغ ها و علائم کمک ناوبری اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی تلاش می کند با پایش مستمر و دوره ای علائم کمک ناوبری مطابق دستورالعمل ها و قوانین موسسه بین المللی چراغ ها و علائم کمک ناوبری و حاصل شدن آماده به کاری مداوم تمامی علائم کمک ناوبری تحت نظارت؛ بالاترین سطح ایمنی دریانوردی برای شناورهای درحال تردد در استان فراهم آورد.  

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش سطح ایمنی ترددها و کاهش سوانح دریایی، شناورها باید نشانه های قابل اطمینانی را به صورت مستمر و دائم برای شناسایی مسیر و خطرات بالقوه آن در اختیار داشته باشند. 

گفتنی است؛ به تمامی سیستم ها، روش ها، ابزارها و وسایلی که در محیط خارج از یک شناور به منظور کمک به تعیین موقعیت شناور، تعیین مسیر ایمن و اخطاردهی به شناور در مواقع بروز خطر و یا وجود مانع مورد استفاده قرار می گیرد، علائم کمک ناوبری گفته می شود.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تایتان چگونه مچاله شد؟

ی تیر 4 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین نیوز تایتان در عمق اقیانوس اینگونه مچاله شد. به گزارش تین نیوز، اکنون چند روز پس از حادثه غم بار زیردریایی تایتان چگونگی وقوع این تراژدی مرگبار مورد بحق بسیاری از کارشناسان واقع شده است. هر چند که فرضیه مچاله شدن تایتان در دل اقیانوس […]

همچنین بخوانید: