سرمایه‌گذاران قطری‌ از بندر دیر بازدید کردند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سرمایه‌گذاران قطری با بازدید میدانی از بندر دیر ظرفیت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این بندر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این بازدید اظهار کرد: این اداره کل در راستای توسعه روابط تجاری و افزایش همکاری‌های بندری و دریایی با کشور قطر با تمامی ظرفیت‌های خود پای کار آمده و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

محمد قاسمی افزود: بندر دیر علاوه بر مسافت کوتاه با بندر الرویس قطر با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب می‌تواند کانونی فعال برای توسعه مبادلات تجاری بین ۲ کسور باشد.

وی اظهار کرد: برخورداری از اسکله به طول ۲۱۷ متر ، اسکله رمپ استاندارد، پنج رمپ موقت در مجموع به طول ۱۰۰ متر و عمق ۴.۵ متری حوضچه از جمله ظرفیت های زیرساختی بندر دیر است.

قاسمی یادآور شد: پارسال پروژه محوطه‌سازی بندر دیر به مساحت سه‌ هکتار به بهره‌برداری رسید و اکنون نیز عملیات اجرایی احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر در حال انجام است.

رئیس سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بنادر الرویس و دوحه قطر نیز گفت: هدف از سفر به ایران، دیدار با مقامات ایرانی و بازدید از بندر دیر استان بوشهر جهت سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های زیرساختی است.

حسین المقیف افزود: بندر دیر با توجه به کوتاهی مسافت اکنون به عنوان دروازه اصلی تجارت بین قطر و ایران نقش‌آفرینی می‌کند.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85152359

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49051

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیش ۹۰ درصد دریانوردان فعال در کشور ایرانی هستند/ حمایت سازمان بنادر از تاسیس دانشگاه دریانوردی در استان گیلان

چ تیر 7 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مجید علی نازی پس از دیدار با رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه این دانشگاه ابتدا نیاز داخلی را برآورده خواهد کرد، اظهار داشت: از ظرفیت موجود برای تربیت دریانوردان داخلی و در آینده به‌ عنوان اساتید این حوزه از […]
بیش ۹۰ درصد دریانوردان فعال در کشور ایرانی هستند/ حمایت سازمان بنادر از تاسیس دانشگاه دریانوردی در استان گیلان

همچنین بخوانید: