امکان تخلیه و بارگیری سالانه ۱۳ میلیون تن کالا در بندر…

زمان مطالعه: 2 دقیقه

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در صورت تامین به موقع ناوگان حمل و نقل زمینی و رفع موانع و محدودیت‌های لجستیکی و اسنادی با زیرساخت‌ها و امکانات فعلی موجود؛ امکان تخلیه و بارگیری کالا تا ۱۳ میلیون تن در سال در بندر چابهار وجود دارد.

به گزارش سی نیوز، حسین شهدادی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: وجود امکانات و تجهیزات استراتژیک در بندر چابهار باعث ایجاد جذابیت برای صادرات فرآورده های معدنی و مصالح ساختمانی از مسیر این بندر شده به طوریکه از ابتدای هر سال صادرات کالاهای مختلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چند برابری دارد.

وی با اشاره به روند مستمر افزایشی تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر در بندر چابهار از ثبت رکورد ۵۵ هزارتن تخلیه و بارگیری کالا گفت: از تمام ظرفیتها و امکانات موجود برای تسریع تخلیه و بارگیری کالا و کانتینر استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: اولویت اصلی بنادر و دریانوردی استان تنوع بخشی ارائه خدمات به انواع گروه‌های کالایی و تمام رویه های گمرکی است.

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان راه اندازی سرویس های منظم کشتی های حمل کانتینری از چابهار به مبادی و مقاصد بنادر کشورهای چین، هند و بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس را از عوامل اصلی تشویق صاحبان کالا و کانتینر جهت استفاده از بندر چابهار جهت واردات، صادرات و ترانزیت کالا و کانتینر از بندر چابهار برشمرد.

شهدادی افزود: امکانات بندر چابهار در پهلودهی کشتی هایی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و نرمهای بارگیری کالای فله به میزان ۲۰ هزار تن در روز؛ موجب انتخاب بندر چابهار توسط صادر کنندگان کالاهای پر تکرار صادراتی برای صادرات فرآورده های فله معدنی و مصالح ساختمانی از طریق بندر چابهار شده است.

وی ارائه تخفیفات هوشمند و هدفمند خصوصاً تخفیفات و معافیت‌های انبارداری کالاهای معدنی و مصالح ساختمانی را از ابزارهای تشویقی برای صادرکنندگان کالا از طریق بندر چابهار عنوان کرد.

وی صادرات محموله های حجیم را فرصت بسیار خوبی برای تامین کامیون در مسیر چابهار به مبادی و مقاصد انتقال کالا برشمرد که بخش عمده ای از مشکلات بار یک سری ناوگان حمل زمینی متردد در این مسیر رفع شده است.

وی گفت: می توان گفت بندرچابهار سالانه 13 تا 15 میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری کالا خواهد داشت.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.isna.ir/news/1402041408462

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49459

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انعقاد قرارداد کشتی سازی میان ایران و روسیه

پ تیر 15 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه انعقاد قرارداد کشتی سازی میان ایران و روسیه میلاد پاشازاده کد خبر : 1808 ۱۴۰۲/۰۴/۱۵ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از انعقاد قرارداد با روسیه برای ساخت شش فروند کشتی در دریای خزر خبر داد. منبع

همچنین بخوانید: