اهمیت بندرچابهار به عنوان نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 سفیر هند در ایران گفت: بندرچابهار به عنوان نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا حائز اهمیت است و ترانزیت از بندر چابهار می تواند زمینه ارتقای سایر همکاری های ۲ کشور باشد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، “رودرا گائوراو شِرِست” در سفر به بندر چابهار و در نشستی با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هندوستان در زمینه دسترسی به کریدور شمال – جنوب و دسترسی به بازارهای آسیای میانه نیاز به همکاری دولت ایران و بندر چابهار دارد.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت های این بندر استفاده کنیم، ادامه داد:‌ هندوستان بزرگترین اقتصاد نزدیک به ایران است و چنانچه تجارت هندوستان با اوراسیا و اروپا از طریق چابهار صورت بگیرد درآمدهای مفیدی هم نصیب ایران خواهد شد.

بندرچابهار به عنوان نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا حائز اهمیت است

سفیر هند در ایران خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه ترانزیت از طریق بندر چابهار می‌تواند زمینه ارتقای سایر همکاری های ۲ کشور باشد و پروژه قرارداد باید به سطح بالاتری ارتقاء پیدا کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار نیز در این نشست بیان کرد: ارتباط مردم هند و ایران از مناظر مختلف هنر، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همواره ارتباطی دوستانه و نزدیک بوده و توسعه روابط با کشورهای همسایه در اولویت سیاست خارجی کشور است.

جواد سپاهی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های بالای استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های بندری و دریایی است، افزود: پذیرای سرمایه گذاران خارجی علی الخصوص همسایگان خود هستیم و علاقمندیم از توانمندی های کشور هندوستان مخصوصا در بحث کشتیرانی استفاده کنیم.

وی افزود: کشاورزی، شیلات، ورزش و توریسم از دیگر قابلیت های چابهار برای تعامل با هندوستان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین خاطرنشان کرد: موقعیت استراتژیک بندر شهید بهشتی در شمال دریای عمان می تواند پتانسیل ممتازی برای همکاری های دو طرفه ایران و هند باشد.

قاسم عسکری نسب با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور و فعال سازی قرارداد همکاری تجاری با هند اظهار امیدواری کرد بتوانیم صادرات و واردات و ترانزیت بین دو کشور را توسعه دهیم.

به گزارش ایرنا بازدید از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و بازدید از برج کنترل ترافیک دریایی و ساختمان ترمینال مسافری در بندر شهید کلانتری از دیگر برنامه های امروز سفیر هند در بازدید از بندر چابهار بود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85169725

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49684

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲۶ تیر ماه؛ جشنواره "نوروز دریا" در بندر سلخ برگزار می‌شود

ش تیر 24 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هجدهمین جشنواره بومی محلی ” نوروز دریا” در تاریخ ۲۶ تیرماه در بندر سلخ واقع در جزیره قشم برگزار خواهد شد. مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ادامه داد: این جشنواره شامل […]

همچنین بخوانید: