آغاز مطالعات و اجرای دیوار ساحلی روستای نخیلو

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حمید کمالی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بیست و پنجمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل با دستورکار بررسی فرسایش و پیشروی آب دریا به سمت روستای نخیلو ناشی از ساخت بندر نخیلو اظهار کرد: بندر نخیلو در قالب یک بندر پشتیبان برای جزیره لاوان تعریف و طراحی شده است. 

وی لزوم دریافت مجوز بهره‌برداری بندر نخیلو را در راستای اجرای قوانین موجود را یادآور شد و ادامه داد: این بندر از میادین نفتی جزیره لاوان پشتیبانی می‌کند. 

کمالی یادآور شد: طرح مطالعاتی برای ایجاد دیوار حفاظت ساحلی روستای نخیلو در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط شرکت نفت فلات قاره ایران تهیه و به همراه دیگر مدارک و مستندات به منظور ارائه در کمیته صدور مجوزهای سازه‌ها و تاسیسات دریایی باید در سامانه صدور مجوزها بارگذاری شود. 

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه مسوولیت‌های اجتماعی و رونق معیشت ساحل نشینان به ویژه در روستاها بیان کرد: در حوزه رفت و آمد شناورها در این بندر نیز اداره کل بنادر و دریانوردی استان با شرکت نفت فلات قاره ایران همکاری خواهد داشت تا با یک ریسک هوشمندانه این کار دنبال شود. 

شایان ذکر است؛ بندرگاه نخیلو در 190 کیلومتری شهرستان بندرلنگه و در 15 کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار گرفته است. 

این بندرگاه دارای دو شاخه موج شکن و یک حوضچه آرامش است و عملیات پشتیبانی مربوط به تاسیسات شرکت نفت فلات قاره واقع در جزیره لاوان را انجام می‌دهد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سواحل بندر عامری از آلودگی نفتی پاک سازی شد

چ مرداد 4 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حجت خسروی در تشریح این خبر اظهار کرد: پیرو گزارش دریافتی مبنی بر آلودگی نفتی در ساحل بندر عامری تیم 6 نفره مقابله با آلودگی نفتی اداره کل با تجهیزات موردنیاز به منطقه اعزام شد. وی بیان کرد: نوع […]
سواحل بندر عامری از آلودگی نفتی پاک سازی شد

همچنین بخوانید: