تاکید دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره مشارکت با آمریکا…

زمان مطالعه: 1 دقیقه

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، بر «اهمیت مشارکت راهبردی این شورا و آمریکا در ارتقای امنیت دریایی در منطقه و تأمین آزادی ناوبری دریایی و جریان روان تجارت بین‌المللی» تأکید کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در دیدار با برد کوپر، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در فرماندهی مرکزی، ناوگان پنجم و نیروهای دریایی ترکیبی آمریکا، در مقر دبیرخانه کل شورا در پایتخت عربستان بر اهمیت تلاش مشترک در تامین امنیت آبراه‌ها و کشتیرانی، به گونه‌ای که آزادی کشتیرانی و جریان تجارت آزاد را برای کشورهای منطقه و جهان تضمین کند، تاکید کرد.

البدیوی با اشاره به اینکه موضوع امنیت دریایی یکی از مهمترین موضوعات در چارچوب مشارکت راهبردی با آمریکا است، خاطرنشان کرد: در این زمینه کارگروه تخصصی در سال ۲۰۱۵ تشکیل شد.

دیدارهای دوره‌ای برای توافق بر سر اقدامات لازم جهت تقویت همکاری بین دو طرف در زمینه امنیت دریایی برگزار شده است، مانند اجلاس‌های متوالی شورای همکاری و آمریکا، از جمله اجلاس سران در جده عربستان که در ژوئیه ۲۰۲۲ برگزار شد. همچنین در نشست وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا که در ژوئن ۲۰۲۳ برگزار شد، بر اهمیت حمایت از حقوق و آزادی‌های دریانوردی و تلاش‌های جمعی برای مقابله با تهدیدات علیه امنیت کشتی‌ها از طریق آبراه‌های منطقه تاکید شد.

در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس آمده است: «در این دیدار، تعدادی از مسائل مربوط به امنیت دریایی در منطقه خلیج فارس، تقویت همکاری خلیج‌فارس و آمریکا و همکاری با شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای برای تأمین امنیت این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.isna.ir/news

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50311

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لیست اعضای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته

ش مرداد 14 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از تین نیوز؛ امروز نقش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به گونه ای است که اعضای این انجمن روند، عملکرد و تعالی اقتصادی حمل و نقل دریائی کشور را از طریق انجمن به ثمر می رسانند. […]

همچنین بخوانید: