خروج تمامی کالاهای خطرناک از بندر بوشهر

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در بخش کالای خطرناک با مدیریت و پیگیری انجام شده تمامی کالاهای خطرناک بندر بوشهر از این بندر خارج سازی شدند.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی نسب در نشست آغاز ممیزی بنادر استان اظهار کرد: دستورالعمل نگهداری کالای خطرناک به تمامی بخش‌ها ابلاغ شده و اقدامات بسیار سخت گیرانه‌ای در بنادر استان بوشهر لحاظ شده که نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

شکیبی نسب عنوان کرد: انتقال فعالیت‎های نفتی بندر بوشهر به مجتمع بندری نگین از جمله سیاست گذاری‌های ارزشمند است که کمک می کند تا تانکرهای حامل مشتقات نفتی که ریسک های زیادی برای شهروندان به همرا خواهد داشت، به مجتمع یاد شده منتقل شوند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته کالاهای خطرناک در بوشهر اظهار کرد: چارچوب و تفکیک وظایف بخش‌های مختلف انجام شده است.

شکیبی نسب یادآور‌ شد: بندر بوشهر در موضوع نظارت بر تخلیه و بارگیری کالاهای خطرناک و سایر کالاها برای پنجمین سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در رعایت مسائل ایمنی وبهداشت محیط زیست شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در استان بوشهر 11 بندر تجاری وجود دارد که اداره کل بنادر و دریانوردی استان در چهار بندر آن شامل بوشهر، گناوه، دیر و کنگان حضور مالکیتی و در مابقی بنادر ازجمله خارگ وعسلویه حضور حاکمیتی دارد.

وی افزود: در سال 1401، در مجموع 54 میلیون و 400 هزار تن تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر انجام شد که در مقایسه با سال 1400 رشد 18 درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: از میزان تخلیه و بارگیری انجام شده 45 میلیون تن کالای نفتی و مابقی آن نیز کالای غیرنفتی بوده است.

شکیبی نسب عنوان کرد: در بخش کانتینری، در سال 1401 عملکرد بنادر استان بوشهر در مجموع 195 هزار و 718 TEUبود که در مقایسه با سال 1400 رشد 5.3 درصدی داشته است.

وی افزود: میزان تخلیه وبارگیری در بندر بوشهر در سال 1401 چهار میلیون و 400 هزار تن و عملکرد کانتینری 60 هزار و 500 TEU بود.

به گفته شکیبی نسب؛ ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر هفت میلیون تن در سال است که با اجرای طرح های توسعه ای در مجتمع بندری نگین به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: فرایند ممیزی بنادر این استان با هدف ایجاد با رویکرد منجر به بهبود فرایندها و حصول اطمینان از اجرای الزامات واستانداردهای بین المللی آغاز شد.
شکیبی نسب ادامه داد: انجام مطلوب این ممیزی کمک می‌کند تا کاستی‌ها، کمبودها و موارد عدم انطباق‌ با الزامات ملی وبین المللی شناسایی و برای رفع آنها تلاش جدی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بدون تردید نتیجه انجام این ممیزی با حضور کارشناسانی متخصص سازمان و بنادر مختلف کشور بسیار ارزشمند است و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از دیدگاه ها و نقطه نظرات آنان برای بهبود فرایندهای جاری استفاده خواهد کرد.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63907

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50468

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت توجه به جایگاه اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم سند تحول…

چ مرداد 18 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، برجسته کردن نقش اقتصاد دریامحور به عنوان یکی از تاکیدات جدی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم سند تحول مردمی دولت سیزدهم را از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد. به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، مجید علی‌نازی در […]

همچنین بخوانید: