افزایش پنجاه درصدی قیمت ماهی تولیدی در کشور عراق در پی دستور به تخریب استخرهای پرورش ماهی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش پنجاه درصدی قیمت ماهی تولیدی در کشور عراق در پی دستور به تخریب استخرهای پرورش ماهی

بر اساس گزارش جناب آقای ربیهاوی رایزن محترم جمهوری اسلامی ایران در بغداد و به استناد گزارش منبع خبری “الفرات نیوز” از قول آقای ایاد طالبی رئیس انجمن پرورش دهندگان ماهی عراق قیمت هر کیلو ماهی گرمابی پرورشی در این کشور از 10.000 دینار به 15.000 دینار افزایش می یاید.

الفرات نیوز چنین گزارش کرده است:

رئیس انجمن پرورش دهندگان ماهی عراق انتظار دارد که با تصمیم وزارت منابع آب، قیمت ماهی افزایش یابد و قیمت یک کیلوگرم ماهی به ۱۵ هزار دینار برسد، ایاد طالبی رئیس این انجمن گفت در نتیجه تصمیم وزارت منابع آب مبنی بر تخریب استخرهای پرورش ماهی ساخته شده روی رودخانه ها قیمت هر کیلوگرم ماهی به ۱۰ هزار دینار افزایش یافت و انتظار داریم با پایان مهلت تخریب این حوضچه ها قیمت به ۱۵۰۰۰ دینار افزایش یابد. طالبی با اشاره به اینکه درخواست لغو این تصمیم را داده اند هشدار داد اگر وضعیت به همین منوال باشد مجبور میشویم پروژه های پرورش ماهی خود را به اقلیم کردستان منتقل کنیم زیرا رودخانه ها در این منطقه فراوان است و قوانین آن با قوانین دولت مرکزی متفاوت است. وی افزود در سالهای گذشته میزان تولید ماهی سالانه حدود یک میلیون تن بود اما با دستوالعمل وزارت منابع آب آکنون تولید به ۴۰۰ هزار تن کاهش یافته است.

در هفته قبل موضوع تصمیم وزارت منابع آب عراق در خصوص جلوگیری از تخصیص آب به مزرعه داران پرورش ماهی مورد برسی و تحلیل قرار گرفته با توجه به پافشاری این وزارت خانه در این خصوص، موضوع افزایش حجم صادرات ماهی پرورشی و تقاضای واردکنندگان این نوع کالا مورد انتظار می باشد. البته گرمی هوا و هزینه حمل از مهمترین مشکلات در این فصل میباشد که صادر کنندگان باید با مذاکره با طرف های عراقی خود نسبت به رفع آن اقدام نمایند. توصیه می گردد صادر کنندگان با حضور در عراق و با دعوت از تجار عراقی یک برنامه زمان بندی شده برای صادرات تا پایان تابستان سال جاری داشته باشند. عدم اختصاص آب به این حوضچه ها تا بعد از ایام ماه صفر ادامه داشته و در این ایام با توجه به مناسبت های مذهبی تقاضا و مصرف برای این نوع ماهی مسلماً افزایش خواهد داشت.



تعداد بازدید:
۰

لینک کوتاه: کپی کن!

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اوکراین، بنادر روسیه را تهدیدی نظامی برای کشتیرانی دانست

پ مرداد 19 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه اوکراین مدعی شد که بنادر روسیه در دریای سیاه یک «تهدید نظامی» برای کشتیرانی هستند! به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت اوکراین ادعا کرد که آب‌ های ۶ بندر روسیه در دریای سیاه یک تهدید نظامی برای […]

همچنین بخوانید: