رشد 42 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر تجاری سجافی در چهار ماهه نخست سال جاری

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، امراله درویشی مدیر بندر سجافی با اعلام این خبر بیان داشت: در این مدت 138 فروند شناور تجاری در بندر سجافی تردد داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 21درصد رشد داشته است که نشان دهنده رونق  فعالیت‌های تجاری در این بندر محلی است.

 

درویشی تصریح کرد: بندر سجافی با برخورداری از مزایایی نظیر پسکرانه جمعیتی مناسب در حوزه بازار، زیرساخت‌های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و احشام، دارای قابلیت‌هایی همچون راه‌اندازی تجارت کالاهایی نظیر لوازم خانگی، منسوجات، قطعات یدکی خودرو و منسوجات همچنین تجارت ساحلی با استان بوشهر است.

 

وی با اشاره به اینکه بندر سجافی در اقتصاد شهرستان هندیجان نقش کلیدی دارد، افزود: نزدیک به  ۲۰۰ فروند شناور تجاری در بندر سجافی فعالیت دارند و این شناورها در زمینه ورود کالاهای ملوانی نیز فعالیت چشم‌گیری دارند و موجب اشتغال مستقیم برای نیروهای بومی و اهالی منطقه شده‌ است.

 

یادآور می شود؛ بندر تجاری سجافی در ٣٧ کیلومتری شهرستان هندیجان با 3 پست اسکله به طول 105 متر، آبخور اسکله 3 متر و به مساحت 34/2 هکتار و 2هزار متر مربع انبار سرپوشیده و 6 هزار متر بارانداز از بنادر محلی و فعال بنادر خوزستان است.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید کاروان راهیان پیشرفت از تازه‌ترین دستاورهای بندر امام خمینی(ره)

س مرداد 24 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، به دنبال اعلام آمادگی این اداره کل به منظور استقبال از اردوهای راهیان پیشرفت با هدف معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاورهای میهن اسلامی در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی، روز دوشنبه 23 مردادماه، مجتمع بندری امام خمینی(ره) […]
بازدید کاروان راهیان پیشرفت از تازه‌ترین دستاورهای بندر امام خمینی(ره)

همچنین بخوانید: