برای رسیدن به نقطه مطلوب سبک زندگی قرآنی، باید همه تلاش کنند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌ها و خواهران شاغل در نیروی دریایی ارتش با حضور امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و حجت الاسلام محمد حسنی رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام حسین صنعت‌پور، رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو در مجموعه فرهنگی آدینه برگزار شد.

برای رسیدن به نقطه مطلوب سبک زندگی قرآنی، باید همه تلاش کنند

حجت‌الاسلام حسین صنعت‌پور در این مراسم گفت: فعالیت‌های قرآنی در نیروی دریایی، متمایز از سایر فعالیت‌هاست. ثمره تحرکات و تلاش‌های جهادی در حوزه ترویج قرآن کریم در آینده بیشتر مشخص می‌شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با اشاره به نیاز کشور به ترویج بهتر و بیشتر معارف قرآن کریم؛ افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب سبک زندگی قرآنی، باید همه نهادهای فعال بیش از گذشته تلاش کنند تا عقب ماندگی‌های محسوس این حوزه، جبران شود.

برای رسیدن به نقطه مطلوب سبک زندگی قرآنی، باید همه تلاش کنند

هزینه برای امور قرآنی راهبردی ترین سرمایه گذاری است

در ادامه حجت الاسلام محمد حسنی رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: در کشور هزینه‌های زیادی خرج می‌کنند اما آورده ترین هزینه‌ها در راه ترویج فرهنگ قرآن باید انجام شود. هزینه برای امور قرآنی راهبردی ترین سرمایه گذاری است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی افزود: بسیاری از کارکنان ارتش و فرزندانشان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برنامه‌ها حضور دارند. ما در ارتش خانواده‌ها و فرزندان غیر قرآنی نداریم. معصومین برای انس با قرآن و تدبر و تلاوت و عمل به قرآن توصیه‌های زیادی کردند و این امر به خاطر کارکردهای با برکتی است که ارتباط با قرآن برای فرد و اجتماع دارد.

وی ادامه داد: برای نورانی کردن خودمان و برخورداری از حیات طیبه هیچ راهی غیر از تمسک به قرآن نداریم. قرآن بالاترین کتاب ایجاد تحول معنوی برای ساخت یک انسان تراز اسلامی است.

برای رسیدن به نقطه مطلوب سبک زندگی قرآنی، باید همه تلاش کنند

هنر انسان مسلمان انتخاب درست ترین در فتنه هاست

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی یکی از کارکردهای قرآن را مصون ماندن از فتنه‌ها دانست و عنوان کرد: فتنه در همه عصرها و زمان‌ها بوده است و خواهد بود. تنها نوع و اصلش فرق خواهد کرد. هیچ جایی در دنیا را نمی‌بینید که گرفتار فتنه نباشند و در آینده هم، چنین خواهد بود. هنر انسان مسلمان انتخاب درست ترین در فتنه هاست به همین دلیل است که وجود پیامبر می‌فرمایند زمانی که فتنه‌ها شما را در برمی‌گیرد برای برون رفت و مصون بودن از فتنه‌ها و نجات از آنها به قرآن پناهنده شوید.

وی ادامه داد: تمسک، تدبر و التزام به قرآن از مهمترین ویژگی‌های انس و الفت با قرآن است. در پیچیدگی فتنه‌های دوره آخر الزمان هرچه فتنه‌ها پیچیده‌تر می‌شود باید ارتباط خانواده و اطرافیانمان با قرآن ژرف‌تر و عمیق‌تر شود.

حجت الاسلام محمد حسنی با تاکید بر اینکه در فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی قرآنی با آنچه که باید انجام شود هنوز فاصله دارد، ادامه داد: از والدین تشکر می‌کنم که دست فرزندانشان را گرفته و به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق می‌دهند.معمولاً جایی که ارتباط با قرآن وجود دارد پیمان زناشویی نه تنها سست نشده بلکه محکم‌تر هم شده‌است و قرآنی‌ها پرهیز و حساسیت بیشتری در امور دینی دارند. قرآن تنها راه حل نسخه بیماری‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی است و جهان برای برون رفت از معضلاتی که دارد باید به قرآن رجوع کنند.

برای رسیدن به نقطه مطلوب سبک زندگی قرآنی، باید همه تلاش کنند

در پایان این مراسم از برگزیدگان بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌ها و خواهران شاغل نیروی دریایی ارتش تقدیر شد.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیام تبریک مدیرعامل ایزوایکو به مناسبت هفته دولت – ایزوایکو

د شهریور 6 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه دکتر سلمان ضربی م کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با صدور پیامی هفته دولت را تبریک گفت. به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو در متن این پیام آمده است:هفته دولت یادآور رشادت‌ها و […]

همچنین بخوانید: