اربعین یک نقطه عطف در تاریخ اسلام است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار شهرام ایرانی ظهر امروز جمعه در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی دریایی ۲ گروه از زائرین را تحت پوشش قرار داده است؛ یک گروه زائرانی هستند که از کشورهای همسایه هند، پاکستان و افغانستان از مرز جنوب شرقی وارد کشور جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، آنجا پذیرش و نیازمندی‌های اولیه آنها تأمین خواهد شد.

وی افزود: در مرز شلمچه به صورت ثابت مستقر هستیم، در این مرز با داشتن یک بیمارستان کامل خدمات پزشکی و بهداشتی را به زوار ارائه می‌دهیم؛ اکنون در این محل هستیم تا اگر کمبودی وجود دارد سریعاً آن را برطرف و نیازمندی‌های آنها را تأمین کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی نیز مانند سایر ارگان‌ها مواکبی را در طول مسیر مستقر کرده که به زائرین امام حسین (ع) خدماتی از جمله مکان استراحت، تغذیه، محل اقامه نماز و… ارائه می‌دهند.

دریادار ایرانی در خصوص امنیت زائران بیان کرد: قطعاً برقراری امنیت برای زائران به صورت مشترک با کشور عراق هماهنگی‌های لازم انجام شده است؛ تاکنون در حوزه امنیتی هیچ مشکلی وجود نداشته و تلاش جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق بیشتر بر این است تا زائران در مسیر دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: اربعین یک نقطه عطف در تاریخ اسلام و نقطه اشتراک بزرگی بین همه فرقه‌های مسلمان و به طور خاص در ایران زمین است که یک برادری بسیار بالا در سطح و شیعه و سنی برقرار کرده است و همین محور کفایت می‌کند تا دشمن نتواند از این جریانات سوءاستفاده داشته باشد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش از گذرگاه شلمچه

ج شهریور 10 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود. نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود. منبع

همچنین بخوانید: