تخلیه و بارگیری بیش از ۱۴ هزار TEUکانتینر یخچالی در بندر جاسک/ افزایش مراودات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی از افزایش 21 درصدی صادرات کانتینر یخچالی در بندر جاسک خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 14 هزار و 894 TEUکانتینر یخچالی از مبدا بندر جاسک به کشورهای حوزه خلیج‌فارس تخلیه و بارگیری شده است.

 

وی ادامه داد: از این میزان هفت هزار و 822 TEUکانتینر پر با 26 درصد افزایش و میزان کانتینر خالی نیز با 17 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است. 

 

 مدیر بنادر و دریانوردی باهنر و شرق هرمزگان، کانتینرهای یخچالی را شامل میوه، تره بار و حبوبات اعلام کرد که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

 

محمدحسینی، از مزایای حمل با کانتینرهای یخچالی به افزایش مدت ماندگاری محصول، ایمنی در هنگام تخلیه و بارگیری کالا و کاهش هزینه‌ها نسبت به روش‌های سنتی عنوان کرد که مورد توجه تجار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه افزایش سطح تعاملات با کشورهای حوزه خلیج فارس زمینه ساز ایجاد فضای رقابتی و بستر مناسبی برای شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های راهبردی در توسعه اقتصاد دریایی است؛ خاطر نشان کرد: این بندر را به پایگاه مهمی در عرصه صادرات انواع کالا در شرق هرمزگان تبدیل کرده است.

 

گفتنی است، شهرستان جاسک در ۳۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و فاصله آن تا بندر مسقط ۱۳۰ مایل دریایی است.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تسلط تفکر دیجیتالی بر استراتژی سنتی در حمل‌و‌نقل دریایی

س شهریور 14 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه اختصاصی مانا – فنّاوری‌های جدید تحول‌آفرین روز‌به‌روز در سراسر دنیا با نوآوری‌ها و تحولات دگرگون کننده رشد می‌کنند. همان‌گونه که بارها گفته شده صنعت کشتیرانی‌، صنایع دریایی‌ و لجستیک کالا نمی‌توانند جدا از فنّاوری‌های ابداع شده باشند زیرا بسیاری از آن‌ها صرفاً به منظور به‌کارگیری در بخش […]

همچنین بخوانید: