فعالیت اثرگذار بنادر انزلی، کاسپین، آستارا و چمخاله/ بنادر استان گیلان در مسیر تحقق توسعه دریامحور حرکت می‌کنند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسدالله عباسی در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی کوچی؛ رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برخی استانداران استان‌های ساحلی و جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد، اظهار داشت: در استان گیلان ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم و در بخش اقتصاد دریامحور با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری استان گیلان تلاش خواهد کرد تا از تمامی ظرفیت‌های دریایی در بخش‌های مختلف استفاده کند.


وی افزود: در تلاش هستیم سهم استان گیلان در تولید ناخالص داخلی در برش استانی افزایش یابد و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم؛ در این راستا از بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا در حوزه کشتی‌سازی و حوزه ریلی ورود کند.


استاندار گیلان با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در چهار بندر انزلی، کاسپین، آستارا و چمخاله به صورت جدی و اثرگذار دنبال می‌شود، بیان کرد: قصد داریم به بهترین شکل از ظرفیت بنادر استان گیلان در مسیر تحقق توسعه دریامحور استفاده کنیم.


عباسی ادامه داد: حمل و نقل دریایی با توجه به ارزان بودن، مزیت‌های بسیار بالایی دارد و امیدوار هستیم با استقبال بخش خصوصی و ابلاغ سند ارزشمند سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری شاهد رونق حمل و نقل دریایی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه کمی و کیفی بنادر سیاست قطعی دولت سیزدهم است

س آذر 28 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سید محمود حسینی‌پور نوری در همایش توسعه دریامحور و گرامیداشت روز ملی حمل و نقل دریایی و بندری که با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا رضایی […]
توسعه کمی و کیفی بنادر سیاست قطعی دولت سیزدهم است

همچنین بخوانید: