هدفگذاری برای افزایش ظرفیت بندر امیرآباد به ۱۰ میلیون تن تا پایان دولت سیزدهم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بذرپاش اظهار کرد: راه‌اندازی اسکله رو-رو ریلی این بندر سال‌ها معطل مانده بنابراین امروز مقرر شد پیمانکار آن تغییر کند تا طی یک سال آینده این اسکله نیز به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از این اسکله رخداد بزرگی در توسعه زیرساخت‌های تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد به شمار می‌آید.

وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقدامات مهم انجام شده در مدت اخیر را افرایش ظرفیت سیلوهای این بندر دانست که از ۳۶۰ هزار تن به حدود ۴۶۰ هزار تن رسیده است.

بذرپاش تاکید کرد: این ظرفیت با توسعه زیرساخت‌ها در پس کرانه بیشتر نیز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ظرفیت اسمی بندر امیرآباد ۷.۵ میلیون تن است و برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت به ۱۰ میلیون تن تا پایان دولت سیزدهم انجام شده است.

وی افزود: با تحقق این هدف، آماده پذیرش حجم عظیم بار از همسایه‌های شمالی خواهیم بود.

بذرپاش یادآور شد: در راستای تکمیل کریدور شمال-جنوب، در استان مازندران، توسعه بندر امیرآباد در اولویت قرار گرفته که به این ترتیب دریای شمال به دریای جنوب متصل شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هرچه ظرفیت‌های ریلی داخل کشور ارتقا یابد، با کمک بندر امیرآباد می‌توان امکان ترانزیت کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

وی با بیان اینکه ارتقا زیرساخت‌ها و تجهیزات بنادر و تسهیل و توسعه اتصال آن‌ها به زنجیره ریلی کشور از دستورات رئیس جمهوری است، افزود: در سفرهای مختلف با کشورهای منطقه همگی به استفاده بیشتر از بندر امیرآباد تمایل نشان دادند چرا که فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی برای آن‌ها در این بندر وجود دارد که هم به نفع آن‌ها و هم به نفع ایران است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدفگذاری برای افزایش حمل بار و ترانزیت داخلی و خارجی، استان مازندران را دارای ظرفیت‌های عظیمی در این حوزه دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌ها برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها به منظور ثروت آفرینی بیشتر برای کشور ضروری است.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رژه یگان های شناوری سپاه و ارتش در آب های خلیج فارس

پ شهریور 30 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، یگان‌های سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه صبح جمعه همزمان با رژه بزرگ نیروهای مسلح در بندرعباس و تهران در آب‌های خلیج فارس اقدام به قدرت نمایی کردند. در این رژه ناو تمام ایرانی دنا، ناو شکن […]

همچنین بخوانید: