منفعت کشورهای همسایه در همکاری با ایران است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌کشورهای همسایه اگرچه از تحریم‌ها علیه ما نگرانی دارند، اما منافعشان حکم می‌کند که با ما همکاری کنند. 

به گزارش مرین‌پرس، مهرداد بذرپاش در مراسمی که به‌مناسبت روز دریانوردی برگزار شد، گفت: در ابتدای حضورم در وزارت گفتم که مهم است به ‌پدیده‌ها چه رویکردی داشته باشیم. وقتی ما اسم صنعت را می‌گذاریم، حامل ویژگی‌هایی است. اگر بخواهیم اشاره کنیم و به این پدیده مهم و جهانی بپردازیم که اقتصادها را از خودش متاثر کرده، باید بدانیم صنعت، بازار و بازاریابی می‌خواهد، محصول نهایی دارد، بسته‌بندی دارد، مدل‌های مختلف کالا و خدمت دارد؛ حمل‌ونقل و قیمت تمام‌شده دارد و ما باید موشکافانه‌تر این صنعت را تحلیل کنیم.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد دریا بیان کرد: ما کشوری هستیم که از شمال و جنوب به دریا ختم می‌شود و فقط ۱۸۰۰ کیلومتر ساحل جنوبی داریم، اما این اوضاع درآمدهای ارزی‌مان نیست. با وجود تمام محدودیت‌ها باید ببینیم چرا از این بخش درآمدزایی کمی کردیم. ما نعمت خدادادی دریا در شمال و دریای آزاد در جنوب را داریم؛ من از موقعیت جغرافیایی سیاسی ایران در منطقه به ایران‌راه‌ تعبیر کردم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است؛ یعنی ایران هم راه و هم‌ راه‌حل است؛ کشوری مناسب و برخوردار از نعمات الهی. یکی‌از اصلی‌ترین برنامه‌ها برای بهره‌برداری از این فرصت‌ها، توسعه کریدورهای شمال به جنوب است؛ اینکه کالا با کمترین هزینه و بهترین کیفیت منتقل شود. ما با راه‌اندازی خط ریلی رشت – کاسپین از بندر شهید رجایی در بندرعباس به دریای شمال متصل می‌شویم.

این گزارش به‌روز رسانی می‌شود…

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بررسی آمارهای تجاری آبزیان در نیمه اول سال 2023

س مهر 4 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه بررسی آمارهای تجاری  آبزیان در نیمه اول سال 2023 واردات در نیمه اول سال 2023، خریداران و فروشندگان میگو در سراسر جهان از کندی تقاضای مصرف کننده و قیمت پایین رنج می برند. در این وبلاگ، من آخرین آمارهای واردات را برای چهار بازار بزرگ میگو […]

همچنین بخوانید: