حکمرانی دریایی از مولفه های موازنه قدرت است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار دوم یحیی نامجو صبح چهارشنبه در نشست تخصصی ابعاد حضور ناوگروه ۸۶ در دانشگاه دریایی نوشهر با بیان این که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، حضور ناوگروه افتخار بزرگی است، با اشاره به ادراک و باورهای غلط دشمن درباره جامعه ایرانی اظهار داشت: دشمن درصدد تهاجم شدیدتر به باورهای و اعتقادات جامعه بود.

وی گفت: باور غلط دیگر دشمن ضربه زدن به سرمایه‌های اجتماعی نظام و عمق راهبردی نظام بوده است در حالی امنیت دومین نیاز انسان به شمار می‌رود و از آن جایی که جهان در انتظار نظم نوین جدید است، توانایی حضور در دریاها از ارکان و مؤلفه‌های موازنه قدرت است.

امیر دریادار دوم نامجو حکمرانی دریایی را از مؤلفه‌های تغییر موازنه قدرت برشمرد و گفت: حضور ارتش در اقیانوس‌های دوردست در راستای تبدیل شدن ایران به قدرت جهانی صورت گرفته است.

این فرمانده نیروی دریایی گفت: حضور ناوگروه در دریاها یاس و ناامیدی را در بین دشمنان رقم زده است و ناوگروه ۸۶ دست بلند نظام در راستای گسترش بخش به عمق استراتژیک راهبردی نقش مهمی ایفا کرده است.

وی افزود: این ناوگروه بیش از هرچیزی امنیت ایجابی را در جامعه ایجاد کرده است و این ناوگروه برای منطقه و کشورهای مسلمان افتخارآفرینی کرده است.

دریادار نامجو ایجاد امنیت و غرور ملی، روحیه خودباوری، روحیه خوداتکایی، اعتماد به دانش بومی را از جمله دستاوردهای ناوگروه بیان کرد و گفت: این ناوگروه به وجهه بین المللی ایران اسلامی افزوده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیرات زیرآبی ۱۷ فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی

چ مهر 19 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه ۱۷ فروند انواع شناور در ۶ماهه امسال پس از انجام تعمیرات زیر آبی در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی به آب اندازی شد. منبع

همچنین بخوانید: