پهلوگیری یک فروند کشتی پهن‌پیکر ۸۳ هزار تُنی در بندر امام (ره)

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سرپرست معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادرودریانوردی خوزستان با اعلام این خبر بیان داشت: این کشتی ذرت از جمله خریدهای خارجی بخش خصوصی برای تکمیل ذخایر استراتژیک کشور است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز، وارد کشور شده و تخلیه آن بلافاصله بعد از پهلوگیری آغاز شد.

 

داود چگنی افزود: پس از پهلوگیری یک فروند کشتی صد هزار تنی حامل گندم در سال گذشته، کشتی مذکور نخستین کشتی حامل ذرت با ابعاد قابل‌توجه در عرض و تناژ بالای هشتاد هزار است که با توجه به قابلیت‌ها و توانمندهای تجهیزاتی و زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) امکان پهلودهی و تخلیه آن در اسکله‌های آن میسر شده است. 

 

به گفته وی؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) یکی از مبادی اصلی ورود کالای اساسی به کشور است که سالیانه حجم بالایی از کالاهای مورد نیاز از طریق این بندر، وارد کشور می‌شود و  از ابتدای امسال تاکنون، 118 فروند کشتی به  وزن 6 میلیون و 848 هزارتن از طریق این بندر استراتژیک وارد کشور شده است.

 

سرپرست اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادر و‌دریانوردی خوزستان خاطرنشان کرد: بیش از  7 میلیون تن کالای اساسی نیز از این بندر ترخیص و از طریق ناوگان ریلی و جاده‌ای به مراکز مصرف در اقصی نقاط کشور ارسال  شده است.

 

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از بنادر مهم کشور در جنوب خوزستان و در کرانه خلیج فارس محسوب می‌شود که با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، تأمین کننده عمده کالا‌های اساسی است. این بندر بزرگ دروازه اصلی واردات کالاهای اساسی است و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل توانسته است بیش از ۷۰ درصد از کالاهای اساسی کشور را از طریق خطوط حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و دریایی به سراسر ایران ارسال می‌کند.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار خواهد شد

ش آبان 6 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار خواهد شد میلاد پاشازاده کد خبر : 2230 ۱۴۰۲/۰۸/۰۶ هفتمین نمایشگاه حمل‌و نقل، لجستیک و نمایشگاه دریایی، دریانوردی و صنایع فراساحل با حضور هیات‌های خارجی از چین و روسیه آذرماه برگزار می‌شود. منبع

همچنین بخوانید: