طراحی و نصب ۲۴ عدد ضربه گیر در بندرگاه خمیر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: ۲۴ عدد ضربه‌گیر از نوع چرخشی در دلفین‌های فلزی مخصوص پهلوگیری بارج‌ها و لندینگ‌کرافت‌ها در راستای قابلیت افزایی و ایمنی افزایی در بندرگاه خمیر نصب شد.  

 

وی ادامه داد: با نصب این ضربه‌گیرها که برای نخستین بار و در هر 2 ضلع شرقی و غربی بندرگاه خمیر انجام شده، انتظار می‌رود ایمنی تخلیه و بارگیری در حد مطلوب تامین شود.  

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دیگر ویژگی‌های این نوع ضربه‌گیر‌ها به آسیب ندیدن بدنه شناورها و افزایش میرا‌کردن ضربه‌های ناشی از طوفان و موج دریا و برخورد عنوان کرد.  

  

عباس‌نژاد توضیح داد: ضربه گیر‌های چرخشی به شکلی عمل می‌کنند که امکان چسبیدن بدنه شناورها به آنها به حداقل ممکن رسیده و در مواقع مواج بودن دریا احتمال به خطر افتادن شناور هایی که به اسکله‌های کوچک (دلفین) پهلوگیری کردند، به حداقل ممکن برسد.   

       

گفتنی است؛ میرا کردن در ادبیات فنی تعمیرات و نگهداری تجهیزات بندری و دریایی به معنای کاهش دادن اثر ضربات، مستهلک کردن کاهش اثر ضربه یا ضربات را کاهش دادن است.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پهلوگیری یک فروند کشتی پهن‌پیکر ۸۳ هزار تُنی در بندر امام (ره)

ش آبان 6 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سرپرست معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادرودریانوردی خوزستان با اعلام این خبر بیان داشت: این کشتی ذرت از جمله خریدهای خارجی بخش خصوصی برای تکمیل ذخایر استراتژیک کشور است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز، […]
پهلوگیری یک فروند کشتی پهن‌پیکر ۸۳ هزار تُنی در بندر امام (ره)

همچنین بخوانید: