​طرح ساماندهی بنادر و اسکله‌های فاقد مجوز استان بوشهر آغاز شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست نحوه بررسی دستورالعمل‌های بنادر حاکمیتی استان اظهار کرد: بهره برداری از بنادر و اسکله‌ها ملزم به رعایت یک سری استانداردها و الزامات است که مراکز مجوزدار باید نسبت به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی بیان کرد: برخی از بنادر و اسکله ها نیز مجوز آنها تمدید نشده که باید در کمترین زمان ممکن با تطبیق استانداردهای کاری خود شرایط را برای تمدید مجوز فراهم کنند.

 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر؛ در بسیاری از بنادر دنیا در اثر رعایت نشدن استانداردهای تعریف شده حوادثی بسیار بزرگ و ناگوار رخ داده است که باید از این تجارب درس گرفته شود.

 

شکیبی نسب ادامه داد: برای نمونه در بحث کالای خطرناک باید الزامات به صورت ویژه رعایت و اسناد بالادستی به مراکز مرتبط ابلاغ می شود تا خللی در فعالیت های این حوزه شکل نگیرد.

 

وی اظهار کرد: در کارگروه سواحل و بنادر با وجود بدنه تخصصی، تیم بسیار خوبی در حوزه نظارت، بهره برداری و HSE تشکیل و تلاش شده تا تمامی دغدغه ها در بنادر و اسکله ها پوشش داده و شرایط برای فعالیت ایمن و ساخت و سازهای مجاز در سواحل فراهم شود.

 

شکیبی نسب ادامه داد: شرکت های بهره بردار نیز موظف هستند تا کلیه ضوابط و دستورالعمل های تعریف شده را به طور کامل اجرا کنند چرا که در غیر این صورت از تداوم فعالیت آنها ممانعت می شود.

 

وی افزود: بنادر و اسکله های غیرمجازی در استان بوشهر وجود دارد که باید با همکاری واحدهای مربوطه در کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند چرا که عمده آنها در حوزه تخلیه و بارگیری فعالیت دارند و استانداردسازی امری اجتناب ناپذیر است.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کمترین تلفات و حوادث دریایی طی ۸ سال

س آبان 9 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش گروه بین‌الملل مانا سایت safety4sea؛ با انتشار گزارش مربوط به آژانس ایمنی دریایی اروپا EMSA اعلام کرد: از اول ژانویه سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ میلادی تلفات و حوادث گزارش شده در مدت زمان هشت سال؛ تعداد ۲۳۸۱۴ رویداد و حوادث دریایی صورت گرفته که […]

همچنین بخوانید: